מפקדי צה"ל בסיור בגבעות סמוך ליצהר
מפקדי צה"ל בסיור בגבעות סמוך ליצהרצילום: דובר צה"ל

אביה דנינו, אמא לתינוקת המתגוררת יחד עם בעלה בגבעת 'קומי אורי' שעל יד היישוב יצהר, עוברת יחד עם תושבי הגבעה תקופה לא קלה מאז אירועי האלימות של נערים בגבעה נגד חיילי צה"ל.

בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה שיתפה דנינו מאירועי היום יום בגבעת קומי אורי שהוכרזה כשטח צבאי סגור מאז תקיפת כוחות הביטחון.

"אז גם מכם ביקשו היום ת.ז כדי שתוכלו להיכנס הביתה?" כתבה. "ממני ביקשו. גם מכל השכנות שלי, כשילדיהן על הידיים ישנים. ולא נתנו להן לעבור אפילו להביא מסמכים מהבית 'כי חוק זה חוק ולא מעניין אותנו כלום ולא מוכנים לבוא לקראתכן, אפילו אם יש פתרון שיכול לקחת לנו שתי דקות מהחיים ואישה עם שני תינוקות קטנים תוכל להגיע הביתה'".

"אז ניסיתי הערב להגיע הביתה", שיתפה, "למשכן (בתהּ, י"ג) שלא ראתה אותי מהבוקר כי התחלתי שנה ד' ומחכה לי כבר שעתיים אצל השכנה. אי אפשר. לא, אי אפשר שנלווה אותך לבית שנמצא שתי דקות מכאן את חוצפנית שאת מסתובבת בלי תעודה מזהה. שטח צבאי סגור".

"אז כשרבקה השכנה הביאה לי את משכן, המג''בניקית לא נתנה לי לקחת אותה ודחפה את הבטן חודש שמיני שלי כדי שלא אוכל להתקרב. חוק זה חוק. שתצרח הילדה, העיקר שלא תעזי להתקרב", היא הוסיפה.

"אחרי דקות ארוכות של בכי וצעקות מצידה ומצידי 'סיימת להרים את הקול שלך?!' לא, לא סיימתי עד שתביא לי את הבת שלי לעזאזל! סוף סוף סוף היא אצלי. בוכה, מבקשת הביתה. אי אפשר. בסוף זה נגמר, אחרי שהתברר שאפילו שאמרו לי יותר מחמישים פעם בשיחה הזאת ש'את צריכה להסתובב על פי חוק עם תעודה מזהה לכל מקום' איכשהו למגבניקים פה אין והמפקד שלהם אומר שמצידו יילכו בלי.

"וקרה עוד כל כך הרבה ואין לי איך להעביר לכם את התחושות והזעם והבכי והחוסר אונים והידיעה הזאת שמישהו פה בוחר להיות ראש בקיר בכוונה, בוחר להתאכזר. והבכי של משכן הביתה הביתה.
שטח צבאי סגור? אולי שטח הפקר", כך דנינו.

בהנהגת היישוב יצהר זועמים על התנהלות המשטרה. "קשה להבין התנהלות שכזו, שנראית כמו התעמרות מכוונת במשפחות השכונה, משפחות שלא חשודות במאום. ההצקות האלו לא תורמות דבר, מלבד לליבוי הרוחות והכעס. האם זהו מהלך מכוון שמובילים גורמים במשטרה?", תוהה אוריה כהן, יו"ר היישוב יצהר. "אנו דורשים להפסיק לאלתר את ההטרדות".

כזכור, לפני כשבוע התפתחה הפרת סדר על ידי מתיישבים סמוך ליישוב יצהר בשומרון. כמה פעילי ימין יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וניקבו את גלגלי כלי הרכב בו נסעו.

בנוסף, כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה"ל באורח קל וקיבל טיפול רפואי בנקודה. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר בהתאם להוראות הפתיחה באש, וההתקהלות פוזרה. מספר ימים לאחר מכן הכריז צה"ל על הגבעה כשטח צבאי סגור ונאסרה הכניסה אליו למעט תושבי המקום.