מבצע צבאי במרחב עציוןדובר צה"ל

הלילה (בין ראשון לשני) התקיים מבצע חטיבתי של לוחמי צה״ל, כוחות מג״ב ומשטרת ישראל במחנה הפליטים אל-ערוב שבמרחב החטיבה המרחבית ״עציון״.

המבצע התקיים בעקבות מספר אירועים בהם נפגעו רכבים ואזרחים מיידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה וזאת במהלך נסיעה על כביש 60 הסמוך למחנה הפליטים.

במהלך הפעילות נעצרו 13 חשודים המעורבים בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. החשודים הועברו לחקירה. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך סריקות הלוחמים למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים תפסו הכוחות נשק מסוג 16-m. הנשק הועבר לידי כוחות הביטחון.

מפקד סיירת חרוב, סגן-אלוף גל ריץ': ״לוחמי הסיירת מתמודדים בשבועות האחרונים מדי יום עם ניסיונות לפגע בנוסעים על כביש 60, זאת במסגרת מאמץ ההגנה על התושבים בגזרת עציון. על מנת לתת מענה לבעיה זו ולהמשיך להגן בצורה המיטבית על תושבי הגזרה, הוחלט לצאת למבצע רחב במחנה הפליטים אל-ערוב. משימת ההגנה על התושבים עומדת לנגד עינינו מדי יום ולילה״.

עוד מאירועי הלילה: כניסת מתפללים התקיימה למתחם קברם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה בכפר כפל חארת' שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים". לוחמי צה״ל, כוחות מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של כ-600 מתפללים.

כמו כן, כוחות הביטחון עצרו הלילה באיו"ש ובבקעה שישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. החשודים הועברו לחקירה.