נשות הכותל
נשות הכותלצילום: עדי גפן/TPS

חברות ארגון "נשות הכותל" שיגרו מכתב ליו"ר כחול לבן בני גנץ, למס' 2 ברשימתו יאיר לפיד, וליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בבקשה מכל אחד מהם להכריז כי לא תקום ממשלה בישראל ללא יישום מתווה הכותל.

חברות הארגון מתעתדות לקיים ביום רביעי השבוע תפילת ראש חודש גדולה ברחבת הכותל המערבי, בהשתתפות מנהיגים ותומכים מהארץ ומהעולם, בסימן "מחזירים את מתווה הכותל לשולחן".

במכתב ששיגרו לגנץ, לפיד וליברמן כתבו נשות הכותל, "אנו, נשות הכותל, למודות אכזבות מהבטחות ממשלה שבוטלו ובראשן מתווה הכותל, אשר בוטל לאחר שכבר הסכימה עליו ממשלת ישראל. במיוחד בעת הזו, אנו שבות ומזכירות לך לא להיכנע ללחצים פוליטיים ולא לוותר על יישום מתווה הכותל, בדרך לבניית ממשלה בישראל. אנו מבקשות כי תכריז, כי לא תאפשר שתקום ממשלה בישראל ללא התחייבות מפורשת לקדם את מתווה הכותל".

"אלו ימים קריטיים ליחסי ישראל והתפוצות. יישום המתווה חיוני והכרחי לקשר בין יהדות ישראל והתפוצות ולהפיכתה של ישראל למדינה פלורליסטית", הוסיפו.

יוכי רפפורט, מנכ"לית ארגון נשות הכותל, מסרה: "לא נוותר ולא ניכנע. אנחנו נחזיר את מתווה הכותל לשולחן ונדאג כי הממשלה שתקום בישראל תהיה כזו אשר תדאג גם לזרמים הפלורליסטים וגם לנשים ותסיים את האפליה וההדרה ברחבת הכותל המערבי".