היועץ האסטרטגי-פוליטי לקמפיין הליכוד, עו"ד מיכאל דבורין, שוחח הבוקר (שני) עם אילה חסון וביקר בחריפות את חקירת הבכירים במטה הליכוד, החשודים שהטרידו את עד המדינה.

חשבתי שאצטרך לעמת אותך עם הטענות של העו"ד של מומו פילבר אך הוא בכלל טוען שברגע האמת הוא לא חש מוטרד.

"רכב ברסלב, תחת ביתו של עד המדינה שלמה פילבר, זה הטרדת עד? השתגעתם לגמרי? שנה שעברה אני הגשתי הטרדת עד שפרוסה על 40 עמודים על מה שעשו לצ' וגיא ניר, כששיבשו הליכי משפט וכל המערכת שיתפה עם זה פעולה. זו הטרדת עד. הקשקוש הזה הוא הטרדת עד? בגלל זה לוקחים טלפונים של יועצים בכירים של ראש הממשלה? אתם לא מבינים מה קורה כאן? שערורייה שאין כדוגמתה. זו עילה לקחת טלפונים? לאן התדרדרנו?".

עופר גולן קשור להפעלת הרכב הזה?

"את מכירה את הזווית שלי בליכוד אך אני לא מכיר את הפרטים של הדבר הזה. אפילו אם מישהו שלח את הרכב הזה בשביל לצעוק במסגרת קמפיין פוליטי, זו הטרדת עד? לא הייתם כאן בזמן האחרון? לא הייתם במכרזים התפורים? בכל השערוריות שיצאו כאן בחקירה של ח"כ איתן כבל? יש גבול לכל תעלול. אי אפשר להמשיך בצורה הזאת

הפלאפונים שנלקחו הוא עניין מאוד קיצוני בעיני. הוא מעורר סימן שאלה מאוד גדול. בטוח שיש בהם תכתובות עם פוליטיקאים וראש הממשלה ביניהם. אני מרגישה מכל כיוון שאנחנו נמצאים בימים לא טובים. במשטרים אפלים לוקחים טלפונים.

"מה יש להם למצוא? מי יזם את החקירה? המשטרה יוזמת חקירות נגד מי שמתאים לה?"

לא. פרקליטו של פילבר טוען שהוא כלל לא התלונן, שהוא לא הרגיש מוטרד באותה עת. מצד שני המקרה שתועד לא מתאים שיעשה לעד מדינה. אני אומרת את זה בגילוי לב.

"יכול להיות שמה שקרה היה לא מתאים ואפילו קיצוני, אך מפה ועד לקחת טלפונים של אנשים שהם הידיים והרגליים של ראש הממשלה, כשכולם מבינים למה לקחו להם את הטלפונים? הדרך ארוכה. זה לא פלילי ולא הטרדת עד. רוצים הטרדת עד? לכו לחקור את התלונה של צ' ותת ניצב גיא ניר".

תזכיר לציבור את הסיפור.

"צ' הגישה תלונה על הטרדה מינית יחד עם תת ניצב גיא ניר, שהיה ממונה עליה נגד מר ריטמן. בדיוק באותו שלב מונה להם קצין בודק, ממש נתפר קצין בודק, שהחל לחקור את צ' בזמן שנתנה עדות במח"ש. קורבן להטרדת מין נותנת עדות במח"ש בבוקר, ובערב קצין מנסה לשבור אותה ואת כל החברים שלה".

ואתה ראית בזה הטרדת עד?

"בוודאי. הוגשה תלונה אך לא נעשה איתה דבר. מזלה של צ' שבג"ץ מצא אותה אמינה. עד אז הכפישו את שמה. זו הטרדת עד".

והמשטרה לא חקרה, לא אספה פלאפונים?

"לא".

אנחנו בימים מאוד רגישים. חן מענית כתב ב'גלובס' על אמון הציבור וקרא לכל הצדדים להתכנס מהר.

"יש תחושה שזה קשור גם לחשיפות האחרונות לגבי מחדליה של מערכת אכיפת החוק בתיקי נתניהו, ענייני כבל והפגישות עם לפיד. אלשיך זומן בשעתו לכנסת לדון בפרשת החוקרים הפרטיים אך פתאום התפוצצה פרשת גרסטל-חיות, שהוגדרה כחמורה בתולדות המדינה. זה התפוצץ בדיוק כשהוא היה צריך לתת תשובות. מעין תזמון שכזה. זה קרה גם לח"כ דוד ביטן בשעתו, שקידם את חוק ההמלצות ולפתע נפלה גם עליו חקירה. אני לא מדבר על תוכן החקירות אלא על התזמון. יש לי תחושה שזה קשור".