הורי הלוחמים: שחררו אותם, הם לא מחבלים

כ-100 בוגרי גדוד "נצח יהודה" שיגרו מכתב לרמטכ"ל אביב כוכבי, במחאה על היחס שקיבלו חיילי הגדוד בעקבות קטטה בה מעורבים עם תושבי הפזורה הבדואית.

"איננו יודעים מה היה באירוע, מהמעט ששמענו – הוא לא היה חמור", כתבו במכתב שפורסם בחדשות 12, "חשוב לתת גיבוי לחייל שיוצא להגן על עם ישראל, גם במידה והוא עשה תקלה קלה".

"המצב הנוכחי, בו נשלחו יותר מעשרה חיילים למעצר ולחקירות מצ"ח לאחר שהתעמתו עם אזרחים עוינים ולדבריהם זיהו סכנה - היא פגיעה באמון שלנו בצה"ל", כתבו עוד. "אנא סגור את האירוע הזה בתוך היחידה, וטפל באירוע במישור הפיקודי, ולא הפלילי - אלו הם חייליך".

תגובת דובר צה"ל: ''המכתב טרם התקבל בלשכת הרמטכ״ל. לכשיתקבל יענה במישרין לפונה''.

נציין כי ‏17 לוחמים המשרתים בחטיבת כפיר היו מעורבים בקטטה בתחנת דלק באזור הדרום עם תושבי הפזורה הבדואית. לאחר תלונה שהוגשה במשטרה, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת האירוע והחליטה לעצור 14 מהמעורבים.

התביעה הצבאית החליטה אתמול לשחרר שלושה מתוך 13 חיילי גדוד נצח יהודה שנחשדו בתקיפת הצעירים. עשרה מהלוחמים עדיין עצורים, ובבית הדין הצבאי ביפו יתקיים מחר דיון בעניין הארכת מעצרם.

מדובר צה"ל נמסר כי "היום הודיעה התביעה הצבאית כי אינה עומדת על המשך מעצרם של שלושה מן החיילים מגדוד נצח יהודה אשר חשודים במעורבות באירוע אלימות שהתרחש לאחרונה. חקירת התקרית נמשכת".