סופר: יש דאגה שישאירו אותנו בחוץ

ח"כ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי חושב שהמצב הפוליטי הנוכחי מחייב הקמת ממשלת אחדות ומודע לאפשרות שהמפלגה שלו עלולה להפסיד מהסיטואציה הזו.

"כחול לבן קיבלו את המנדט להרכבת הממשלה. ראינו שנתניהו וגנץ נפגשו וכך גם צוותי המשא ומתן ואני מקווה שזה יוביל לכיוון אמיתי ולא חלילה שנתגלגל לבחירות. אפשר לרבע את המעגל ולא צריך להתעסק בהכל. יש דברים שצריך להשאיר בצד ולא לשנות בהם את הסטטוס קוו ויש מספיק נושאים לטפל שמצויים בקונצנזוס", אומר סופר בראיון לערוץ 7.

סופר מודה שהוא מודאג מהאפשרות שהציונות הדתית לא תוכל להשפיע באופן משמעותי בממשלה הבאה. "זה מדאיג, אבל כשאתה מסתכל על האלטרנטיבה, הליכה לבחירות, נראה שזה עדיף. ברור שההשפעה תהיה פחות משמעותית בממשלת אחדות אך אלו תוצאות הבחירות".

לדבריו, כל המעורבים בממשלה כזו צריכים להיות נכונים יותר לפשרות. "בכחול לבן צריכים להבין שתוצאות הבחירות לא הכריעו. נכון שהמנדט להקמת ממשלה אצלם, אבל מבחינה מספרית לא קרה כלום. זו נראית לי דרישה אלמנטרית שנתניהו ימשיך לכהן ראשון כראש ממשלה גם בגלל הניסיון שלו וגם בגלל הרציפות השלטונית".

ומה עם הניסיונות לאחד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי? "לצד הניסיונות להקים קואליציה אנחנו יכולים למצוא את עצמינו במערכת בחירות שלישית תוך זמן קצר. לכן יש חשיבות לדעת איך אנחנו רצים לכנסת בפעם הבאה ויש חשיבות לעבוד על חיבור אמיתי. הציבור הדתי צריך רק מפלגה אחת. כזו שפונה לכל הקהלים הרחבים בציונות הדתית. אני לא בטוח שהימין החדש רואה את עצמו כחלק מהעניין הזה''.

לטענה לפיה איחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי יחזק את הצד החרד"לי עונה סופר, "אני לא אוהב את הביטוי חרד"לי ואני מסתייג ממנו. הציונות הדתית רחבה ומגוונת עם ערכים משותפים. יש כאלה שחושבים שיש להגיע למטרה בדרך א' ויש כאלה שחושבים בדרך ב'. השיח התנהל בתוך הציונות הדתית במשך 70 שנה האחרונות והוא ימשיך להתנהל כך גם הלאה".