חמאה
חמאהצילום: istock

מחסור חמור בחמאה פוקד בחודשים האחרונים את רשתות השיווק והחנויות. זאת, על רקע טענת המחלבות לפיה לא רווחי להם לייצר חמאה, בין היתר עקב הפיקוח על מחירי החמאה.

כדי להתמודד עם המשבר, רשתות שיווק מסוימות הגבילו את מכירת החמאה ללא יותר מחבילה אחת לצרכן.

אומנם לפני מספר חודשים חילק משרד הכלכלה מכסה של 3,000 טונות ליבוא חמאה פטורה ממכס, שהייתה אמורה לכסות על המחסור, אך הסחורה לא הגיעה לכלל הצרכנים.

מה גם שדבר זה אינו עונה באופן מלא על צריכת החמאה בשוק החרדי הצורך חמאה בכשרות מהודרת, והמכסות ניתנו בתנאי שהחמאה תימכר במחיר החמאה המפוקחת.

לאור העובדה כי המצב לא צפוי להשתפר בקרוב והמחסור בחמאה אף צפוי להחריף פנה הבוקר חבר הכנסת אורי מקלב בשאילתא ישירה לשר האוצר משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל בדרישה לדעת כיצד המשרדים יפעלו כדי להבטיח אספקה סדירה של חמאה לצרכנים ומה משרדיהם פעלו עד כה בנידון.

"בחודשים האחרונים ובמיוחד בתקופת החגים קיים מחסור חמור של 'חמאה' ברשתות השיווק ובחנויות המכולת", כתב והוסיף, "חמאה היא מוצר שמחירו נמצא בפיקוח מחירים מכיוון שהוא חלק בסיסי מסל המזון. המחסור בחמאה פוגע בעיקר בשכבות החלשות, שאינן יכולות להרשות לעצמם רכישת חמאה מיובאת במחירים מופקעים", סיכם את פנייתו.