נבחרת ארגנטינה
נבחרת ארגנטינהצילום: רויטרס

הפעם זה יקרה? אחרי שהבריזו בקיץ האחרון בשל לחצים וחששות מפעילים ערבים ואיומים של יו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית, ג'יבריל רג'וב, נבחרת ארגנטינה שוב בדרך לישראל.

כזכור, רק בקיץ לפני שנה וחצי הייתה אמורה להגיע הנבחרת בה משחק ליאו מסי לישראל כחלק ממשחק הכנה לקראת גביע העולם בכדורגל, המונדיאל, ולהתמודד מול נבחרת ישראל. אז, ברגע האחרון ביטלה הנבחרת הארגנטינאית את משחק ההכנה מול ישראל בשל לחצים ואיומים כלפי שחקני הנבחרת האורחת ובעיקר כוכבה ליאו מסי, במה שיצר סערה גדולה ואף הביא להשעייתו של ג'יבריל רג'וב מכל פעילות הקשורה לכדורגל.

עם ביטול המשחק ההוא הובטח למארחים הישראלים כי נבחרת ארגנטינה תגיע בזמן אחר לארץ ונראה כי זו הפעם תעשה זאת כאשר הערב (שני) הודיעה ההתאחדות הארגנטינאית על קיום משחק ידידות מול נבחרת אורוגוואי ב-19 בנובמבר באצטדיון בלומפילד שבתל אביב.

מדובר על משחק בין נבחרות הכדורגל הדרום-אמריקאיות הטובות בעולם כשמסי יפגוש מולו את חברו הטוב ביותר בברצלונה - לואיס סוארס.

בתחילה תוכנן כי ארגנטינה ומסי שחוזר למשחק לאחר תקופת השעיה, יפגשו באצטדיון התל אביבי את נבחרת פרגוואי אך זו סירבה לתאריך ובארגנטינה פנו לאורגוואי שנענתה בשמחה.

באורוגוואי אישרו כבר בחודש שעבר את הגעת הנבחרת, כשהמנהל הטכני אדוארדו בלסה הבהיר כי לא תהיה שום בעיה לקיים את המשחק בישראל: "העניינים הפוליטיים לא נוגעים לנו. ארגנטינה ביטלה את המשחק שלה בכלל שהוא היה אמור להתקיים בירושלים - עיר שעומדת במרכז של הרבה מחלוקות. דיברתי עם שגריר אורוגוואי בישראל והוא אמר לי שאין שום בעיה לקיים משחק בתל אביב".

אגב, לא רק ישראל תהנה מהגעתה של נבחרת ארגנטינה לשטחה ולאפשר לאוהדי הכדורגל הרבים בארץ לצפות בכוכבים מקרוב, כשהנבחרת הדרום-אמריקאית תשחק קודם לכן, ב-15 בנובמבר בערב הסעודית מול לא אחרת מאשר נבחרת ברזיל.

יש לציין שבאותו יום, ב-19 בנובמבר, יתקיים גם משחקיהן של נבחרות הכדורגל של ישראל - כאשר בעוד הנבחרת הבוגרת תתארח אצל צפון מקדוניה במשחק האחרון של מוקדמות יורו 2020, הנבחרת הצעירה של ישראל תארח את נבחרת ספרד החזקה.

הפעם נראה כי גם לחצם של ארגונים פרו-ערבים לא תמנע את משחק הידידות היוקרתי.