חולקים אתגרים דומים בתחומים שונים
חולקים אתגרים דומים בתחומים שוניםצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח בבית הנשיא משלחת פוליטיקאים אוסטרלים בכירים בהווה ובעבר, בראשות ראש הממשלה לשעבר ג'ון הווארד.

המשלחת הגיעה ארצה ביוזמת השגרירות בקנברה, ובשיתוף המשרד לענייני ירושלים והקהילה היהודית באוסטרליה. ביום חמישי הקרוב יצוינו חגיגות 102 השנים לניצחון גדודי הפרשים הקלים של כוחות ANZAC בקרב כיבוש באר שבע במלחמת העולם הראשונה, תאריך בעל חשיבות היסטורית משמעותית.

"כבר 70 שנה שאנחנו חברים קרובים. הידידות שלנו מבוססת על ערכים משותפים של דמוקרטיה, על ההיסטוריה המשותפת שלנו ועל תמיכה דו-מפלגתית חזקה", אמר הנשיא וברך את המשלחת עם הגעתם לישראל. הנשיא הוסיף כי הוא מצפה לביקורו באוסטרליה בתחילת 2020, ביקור המתוכנן כבר תקופה ארוכה ומהווה צעד חשוב נוסף ביחסים בין המדינות.

עוד אמר הנשיא ריבלין: "למרות המרחק הגאוגרפי העצום בין ישראל לאוסטרליה, אנו חולקים אתגרים דומים בתחומים שונים. שיתוף פעולה בינינו יכול להוביל לפיתוח פתרונות משותפים. לפני שנתיים, היה לי הכבוד להשתתף במלאת 100 שנה לשחרור באר שבע על ידי כוחות ANZAC וחטיבת הסוסים האוסטרלית. הניצחון הזה שינה את פני המזרח התיכון. גם כיום המזרח התיכון עומד בפני שינויים גיאו-אסטרטגיים ואנו עוקבים אחריהם בדריכות ובמוכנות".

במהלך שיחתם ביקש נציג הקהילה היהודית באוסטרליה להביע בפני הנשיא את המוטרדות שחשה הקהילה מול התהליך המשפטי המתנהל בעניינה של מלכה לייפר. הנשיא הדגיש כי הוא מבין את חשיבות הנושא עבור הציבור האוסטרלי והוסיף כי מדובר בנושא כאוב גם עבורנו.

עוד אמר ריבלין כי ידוע לו שהגורמים הרלוונטיים בפרקליטות המדינה, משרד החוץ ומשרד המשפטים סבורים שיש לבצע את ההסגרה בהקדם האפשרי, ופועלים בכל הדרכים האפשריות על מנת לקדם זאת. "מערכת המשפט בישראל היא עצמאית, אך המדינה עושה ככל יכולתה לקדם את הליך ההסגרה", הדגיש הנשיא.