אל תסתכל במבחנה אלא במה שיש בה
אל תסתכל במבחנה אלא במה שיש בהצילום: iStock

העולם מלא בחומרים מדהימים שרוב מי שחי מחוץ למעבדות לא ממש מכיר. מנוזל שאפשר לרוץ עליו ועד לספריי שיגן עליכם מפני רעידות אדמה, ריכזנו עבורכם את החומרים המדהימים באמת שכדאי לכל אחד להכיר.

ללכת על המים

ללכת על מים זה לא דבר כל כך פשוט, אבל יש נוזלים שקל ללכת או אפילו לרוץ עליהם. נוזלים לא-ניוטונים הם נוזלים שיכולים להפוך למוצק ברגע שמפעילים עליהם כוח במהירות. ממילא, אאפשר לרוץ עליהם ממש בקלות, אבל ברגע שתפסיקו לזוז ולהפעיל עליהם כוח, החומר יחזור להיות נוזלי ואתם עלולים לשקוע בו באיטיות. אם תרצו לנסות בעצמכם את הפלא- כל מה שצריך זה לערבב בתוך בריכת מים כמות מכובדת של קורנפלור, ולהתחיל לרוץ על המים.

הבגדים שמתקנים את עצמם

אם גם אתם נוהגים לצאת לטיולים וחוששים מקרעים בחולצה- טכנולוגיית הNano Cure Tech תיתן לכם ראש שקט גם כשתחליטו לעבור דרך קוצים. טכנולוגיית הבד העתידנית משנה לגמרי את חוקי המשחק, ומאפשרת לתקן חורים בבגד על ידי נענוע קל של אזור הקרע. הבגד נוצר מסיבים עמידים שגם לאחר שנוצר בהם קרע ניתן לאחות אותם בחזרה עם נגיעה קלה בבגד.

חומר בולע אור

הדבר הדומה ביותר לחור שחור על כדור הארץ הוא ככל הנראה Vantablack. החומר, שנוצר רק לאחרונה, מסוגל לכלוא בתוכו למעלה מ99% מהאור המגיע אליו, דבר שהקנה לו את התואר "החומר השחור ביותר בעולם". כיום משתמשים בחומר בעיקר בטלסקופ החלל האבל, שצריך חושך מוחלט, וייתכן שבהמשך יימצאו לו גם שימושים נוספים.

המתכת שזוכרת הכל

זה נראה כמו קסם בפעם הראשונה שרואים את זה, אבל ברגע ששופכים מים חמים על מתכת הניתינול היא מתעוררת לחיים ומתעצבת לצורה חדשה. הניטינול היא שילוב של ניקל וטיטניום והיא מוגדרת בתור "סגסוגת זוכרת צורה" מכיוון שברגע שחומר העשוי ניטינול מתחמם- הוא חוזר מיד לצורה הראשונית שלו. כיום משתמשים בניטינול ברפואה ובעיקר בטיפולים דנטליים כמו יישורי שיניים.

התרסיס החזק בעולם

אתם מן הסתם לא שמעתם עליו מעודכם, אבל מדובר בתרסיס השימושי והחזק ביותר בעולם. הLine-X הוא ספריי שנראה תמים, אך ברגע שמתיזים אותו על חפץ מסוים- הוא שומר עליו מכל משמר והופך אותו ל(כמעט) בלתי ניתן להריסה. החומר עלה במיוחד לכותרות לאחר פיגועי ה11 בספטמבר כאשר משרד ההגנה האמריקאי החליט למגן את קירות הפנטגון על ידי ריסוס Line-X כהגנה על הקירות מפני התקפה נוספת. אבל עם כל הכבוד לפנטגון, השימוש החשוב באמת של התרסיס הוא בסרטונים ויראליים שבודקים האם כוס פלסטיק מכוסה בספריי יכולה להחזיק משקל של מאות ק"ג (היא יכולה) או להגן על אבטיח מנפילה מגובה של כמה מטרים (נחשו בעצמכם).

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!