יאיר נתניהו
יאיר נתניהוצילום: FLASH90

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, נחקר במשטרה במסגרת חקירת תיק 4000, פרשת וואלה-בזק, חקירה שבסיומה החליט היועמ"ש לסגור את התיק נגדו.

אולם, החקירה עצמה היתה סוערת מאוד ונתניהו הבן תקף במסגרתה בחריפות גורמים שונים וכינה אותם בכינויי גנאי.

הראשון מביניהם הוא השר לשעבר גדעון סער. נתניהו הבן תקף את החלטת החוקרים לא לחקור את סער שלטענתו, "אנס וסידר לנאנסת תפקיד כדי שתשתוק, ואתם יודעים את הסיפור עם גדעון סער, אתם לא חוקרים כי זה לא מעניין".

את המשטרה כינה יאיר נתניהו "שטאזי, גסטפו" והוסיף "זה מה שיש לי להגיד, או.קיי, מדינת משטרה, מאפיה. סליחה, אתם לא מתנהגים כמו מאפיה כי אפילו במאפיה לא מערבים נשים וילדים, בושה וחרפה".

על ניר חפץ אמר נתניהו הבן, "בנאדם שאתם כל כך בונים עליו, ששמעתי שהוא הרג חייל וגרר את הגופה שלו על פסי הרכבת כדי להשחית אותה כדי שלא ידעו שהוא הרג אותו, זה המודל הגדול שאתם נשענים עליו, פאר היצירה".

יאיר נתניהו הבהיר לחוקרים שהוא לא נותן לאיש מדובריו של ראש הממשלה להסות אותו, "להסות? אתה מדבר כאילו שאני איזה כלב שמשתיקים אותו, טוב שלא אמרת לי שנותנים לי איזה מכה, איזה מילים, להסות, אני לא איזה כלב שמשתיקים אותו. או.קיי? אף אחד לא העז להשתיק אותי, בטח לא ליד אבא שלי, נראה לך שמישהו שהוא עובד של אבא שלי יעז להשתיק אותי הבן לו, נראה לך הגיוני?".

תגובתו של גדעון סער: "אם הדיווח נכון - אזי אני דוחה בשאט נפש את השקרים ההזויים והבזויים שיאיר נתניהו ניסה לטפול עלי בעדותו במשטרה. זוהי עדות נוספת לקמפיין חסר מעצורים של הפצת עלילות כזב נגדי המתנהל במשך שנים במטרה להכפיש את שמי ולפגוע בי פוליטית. כבעבר - הוא לא יצלח".

תגובתו של עורך הדין אילן סופר, בא כוחו של ניר חפץ: "דברי בלע והסתה מופרכים וחולניים אלה, ככל שנאמרו, יטופלו על ידנו במקום הראוי להם - ערכאות משפטיות".

תגובתו של יאיר נתניהו: "השימוש בהדלפות פליליות ומגמתיות מחקירתו של יאיר שהתיק בעניינו נסגר, הוא המשך של מסע הציד נגדו ונגד משפחת נתניהו, וניסיון מכוער לעשות לו שיימינג".