יונתן אוריך
יונתן אוריךצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יונתן אוריך, יועצו הבכיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ודובר הליכוד, הביע חשש כבר לפני מספר חודשים שחקירות המשטרה יגיעו גם אליו, על אף שאין לו קשר לאף אחד מהתיקים שבהם מעורב נתניהו.

אוריך, שנחקר השבוע בחשד להטרדת עד והמשטרה אף החרימה את הטלפון הנייד שלו, נשאל בחודש אפריל בראיון ל''מקור ראשון'' האם הוא חש ''על הכוונת'', והשיב: "תיאורטית, מבחינת החרדה, יש לי תיק מוכן לתא מעצר. היו ימים בשיא פרשת 4000 שפתחתי את הדלת לראות אם יש שוטר, ואני לא קשור לפרשה הזו בכלל. לא דיברתי על זה עם אף אחד, אבל זו חרדה אמיתית".

כאשר נשאל האם הוא נזהר היום יותר מתמיד השיב אוריך "לא מספיק, אני צריך להיזהר הרבה יותר. גם ברמת האזנות, ציתותים, חוקרים פרטיים שעוקבים אחריי. מכוניות ליד הבית. אלה לא פרנויות.

''הסביבה של נתניהו קטנה מאוד היום, ואנחנו יעד. זו גם הסיבה שנתניהו לא מחזיק בסלולרי. כמות ההאזנות מטורפת", סיפר יועצו הבכיר של ראש הממשלה.

אוריך גם נשאל ''אם תהיה חלילה חקירה כזו, תעמוד בה?'', והשיב: "אני חושב שכן. אני יודע מה עשיתי, ומכיר את האיש. נתניהו הכי רחוק מהמושג שחיתות. הוא בכלל לא חי במושגים כלכליים של כסף".