זוכי פרס סוקולוב 2019
זוכי פרס סוקולוב 2019צילום: יעל צור

טקס הענקת פרסי סוקולוב התקיים הערב (שלישי) במרכז ענב לתרבות, במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי.

פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית הוענק לרינו צרור ויעל דן. פרס סוקולוב לעיתונות כתובה הוענק לרוני לינדר וליוסי ורטר. פרס דוש לקריקטורה הוענק לאסף חנוכה.

"הנה עומדת פרשה גדולה לפתחנו, ואנו מצויים ערב הכרעת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לשאלה אם הטיה של סיקור עיתונאי בתמורה לטובות הנאה מצד השלטון באמצעות חקיקה, הגבלת מתחרים או הטבות רגולטוריות בסכומי עתק היא שוחד", אמר חולדאי בטקס.

''האחריות איננה רק על כתפיו של היועץ המשפטי לממשלה. הסיפור הזה מדגיש כי דווקא בימים אלה ישנה חשיבות עליונה לסיקור עיתונאי מקצועי ונטול פניות, המשקף לציבור את המתרחש כאן. בעידן הפייק-ניוז, העיתונות שלנו חייבת להיות מגדלור של היצמדות לאמת העובדתית ולטובת הציבור- ולא לאינטרסים של פוליטיקאים ובעלי הון או לחנופה למוקדי הכח''.

חולדאי הדגיש: ''בכך חשיבותו של הפרס שאנו מעניקים הערב. הפרס הזה משקף את הערכים האלה, שאנחנו שואפים לראות בגופי התקשורת שלנו. הוא חוגג את המצוינות של אותן עיתונאיות ושל אותם עיתונאים, שפועלים ללא מורא והוכיחו נאמנות ללא פשרות לאתיקה המקצועית ולחופש העיתונות.

''אלה הם גם ערכיה של העיר תל אביב-יפו, המעניקה את פרס סוקולוב מאז 1956, ואת פרס דוש מאז 2002. כעיר המקדשת את חופש הביטוי והדעה, את חירות היצירה והמחשבה ואת הפלורליזם החברתי והתרבותי של כל הקבוצות בחברה הישראלית - אנחנו גאים להוביל את הפרס החשוב בישראל בתחום התקשורת. במובן זה - האירוע הערב הוא חגיגה - חגיגה לדמוקרטיה", הוסיף ראש העיר תל אביב.