זאב אלקין
זאב אלקיןPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

השר להגנת הסביבה זאב אלקין הגיב הבוקר (רביעי) למתקפת של שר המשפטים אמיר אוחנה על הפרקליטות, על רקע חקירת יועצי רה''מ והחרמת הטלפונים הניידים שלהם.

בראיון לרשת ב' הסביר אלקין כי ידיו של אוחנה כבולות, בשל העובדה שהוא מכהן בממשלת מעבר. "יש כאן שר משפטים שכשהוא מנסה לשנות את המערכת, מסבירים לו שהוא בתקופת מעבר והוא לא יכול. הוא שר בתואר כי כל התערבות שלו במערכת נתפסת כ'מה הוא בכלל עושה פה'".

אלקין התייחס למו"מ עם כחול לבן להקמת ממשלת אחדות: "כשמזמינים אותך פעם בחמישה ימים זה סימן שלא מתכוונים ברצינות להתקדם ולהרכיב ממשלה. האלטרנטיבות לממשלת אחדות רחבה במתווה הנשיא זה ממשלת מיעוט, שלדעתי זה אסון, או הליכה לבחירות".

אלקין נשאל על תמלילי חקירת יאיר נתניהו, וניסה להתחמק: "אני לא הדובר שלו, כל אחד וסגנון דיבורו, הוא בן אדם פרטי. אני לא משתמש בביטויים כאלה לא לגבי הפרקליטות ולא לגבי המשטרה. גם לגבי גדעון סער בוודאי שלא. הדברים האלה לא לעניין".

אוחנה: הפרקליטות חיסלה קריירות

אמש, כאמור, תקף שר המשפטים אמיר אוחנה את אנשי הפרקליטות המטפלים בתיקי ראש הממשלה וכינה אותם "פרקליטות שבתוך הפרקליטות".

אוחנה טען כי אותם אנשי פרקליטות הצליחו "באמצעות כת קטנה של עיתונאי חצר לבסס את התפיסה כי מתחוללת כאן מלחמת בני אור בבני חושך שבה הפרקליטות מגינה בגופה על הציבור בפני נבחריו".

"מקהלה של עיתונאי חצר ופרשנים מטעם ומציגה את התהיות ככפירה בשלטון החוק. הפרקליטות חיסלה קריירות של אנשי ציבור רבים כשהציבור משוכנע שמדובר בניקוי אורוות", הוסיף אוחנה.

"איש כמעט לא העז לחשוף את הסימביוזה המסוכנת בין גורמים באגף החקירות, בפרקליטות ובתקשורת. הזיכויים תמיד הגיעו מאוחר מדי. כדי לסלק שר משפטים שלא מצא חן בעיני המערכת נשלפו תיקים מן ההקפאה והודלפו מהם פרטים, זאת כדי שהפוליטיקאים שסומנו יזכרו שהחרב תמיד מעל ראשם", האשים אוחנה.

שר המשפטים טען כי הגורמים העוסקים בחקירת ראש הממשלה הפכו את עצמם לשחקנים פוליטיים, "קובעים את סדר היום בהתאם לסדר היום הפוליטי, והופכים לשחקן פוליטי".