גדעון סער
גדעון סערצילום: אהוד אמיתון/TPS

הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, בראשות ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן), התכנסה היום (ד') לדיוני הקמה של ועדות משנה נוספות, וכן חילופי חברים בוועדות משנה קיימות, בעקבות מינויו של ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) לסגן שר הביטחון.

במהלך הדיונים אישרו חברי ועדת החוץ והביטחון את הקמתן של ועדת משנה למוכנות העורף, ועדת משנה למדיניות חוץ והסברה, וכן מספר ועדות משנה חשאיות נוספות.

בימים האחרונים התייעץ יו"ר הוועדה עם חברי הוועדה בנושא חברי הכנסת המתאימים ביותר לעמוד בראש ועדות המשנה למוכנות העורף ולמדיניות חוץ והסברה, וכן ההרכבים המיטביים. על סמך המלצות אלה, העמיד יו"ר הוועדה את הרכבי ועדות משנה אלו להצבעה.

על פי החלטת הוועדה, פה אחד, בראש ועדת המשנה למוכנות העורף יעמוד ח"כ עמיר פרץ (העבודה-גשר), אשר מילא תפקיד זה גם בכנסת ה-20, והחברים בה יהיו חה"כ גבי אשכנזי, אורנה ברביבאי ואלעזר שטרן (כחול לבן), ח"כ חיים כץ (הליכוד), ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) וח"כ יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי).

על פי החלטת הוועדה, פה אחד, בראש ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה יעמוד ח"כ גדעון סער (הליכוד), אשר מילא תפקיד זה גם בכנסת ה-21, והחברים בה יהיו חה"כ גבי אשכנזי, אורנה ברביבאי ואלעזר שטרן (כחול לבן), חה"כ מיקי זוהר ושרן השכל (הליכוד), ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), וח"כ יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי).

חברי הוועדה גם אישרו היום, פה אחד, כי ח"כ יואב קיש (הליכוד) יחליף את ח"כ דיכטר בתפקידו יו"ר ועדת המשנה למוכנות וביטחון שוטף וכי ח"כ גדעון סער (הליכוד) יתפוס את מקומו של ח"כ דיכטר בוועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושבויים ונעדרים (שו"ן). יצוין גם כי על פי החלטת הוועדה המסדרת, ח"כ חיים כץ (הליכוד) הינו חבר הוועדה במקומו של ח"כ דיכטר.

יו"ר הוועדה, ח"כ אשכנזי, אמר לסיכום הדיונים: "ועדת החוץ והביטחון ממשיכה בפעילותה ומקימה ועדות משנה נוספות, בהמשך לוועדות שהוקמו לפני כשבועיים והחלו את פעילותן השוטפת - זאת על מנת לפקח על הפעילות הביטחונית והמדינית במדינת ישראל.

"העובדה כי זמן כה רב אין ממשלה קבועה בישראל רק מחזקת את מחויבותה, של הכנסת בכלל וועדת החוץ והביטחון בפרט, למלא את ייעודן עבור מדינת ישראל. כפי שאנו רואים ושומעים לאחרונה, זוהי תקופה רגישה מבחינה ביטחונית ומדינית, בה השינויים בסביבה האסטרטגית, ביחסים עם שכנינו, והמוכנות והמענה של מדינת ישראל לתרחישים השונים חייבים להיות בבחינה מתמדת, וכך ועדת החוץ והביטחון בראשותי, על ועדות המשנה שלה, תקפיד ותעשה", הוסיף.