ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: אסתי דזיובוב/TPS

בסופו של דבר, במוקדם או במאוחר, יבוא היום שבנימין נתניהו לא יהיה יותר ראש ממשלת ישראל. אין מנוס מן הקביעה הזאת. השאלה היא אם צריך להיערך ליום הזה ולקבוע את מציאותו של אותו היום. הזקנים שהכירו את יום המחר עושים תמיד את החשבון ומגיעים מדדים ליום שאחרי. אלה שלא, מגיעים בידיים ריקות וקשה להם הדרך.

אנחנו יושבים מדי יום כמה חברים, כולנו תומכי נתניהו, ושואלים את השאלה הבלתי נמנעת – בשביל מה הוא צריך את כל הבלגן הזה. ראש ממשלה, ויהיה זה החזק ביותר, אינו יכול לעמוד מול תקשורת עוינת כזו, שמפעילה את המשטרה ומח"ש והיועץ המשפטי ופרקליט המדינה, ואלה את הפרקליטות שבונים תיקים למען בית המשפט העליון. אין ראש ממשלה שיכול לעמוד מול כל אלה. שלא לדבר על הפגיעות וההכפשות במשפחתו – אשתו, ילדיו ומקורביו. זה חיים זה?

המסקנה שהגענו אליה היא שאין לבנימין נתניהו חברים. אין לו חבר אחד שיכול להגיד לו – ביבי, די! אתה ראש ממשלה שכיהן שנים רבות יותר מכל ראש ממשלה אחר. עשית דברים למען המדינה הזאת יותר מכל מי שהיו לפניך. אבל, די! יש לך יותר מדי שונאים שהם לא יריבים. אין לשנאה תשובות מלבד שנאה שכנגד. אל תשנא. גם במחנה שלך רבו השונאים. תן לאחרים את הכיסא שלך ושוב לביתך טרי ורענן. הנח לכל הנלחמים על מקומך שיריבו. מעמד ראש הממשלה לא היה מעולם קל.

זה הזמן להמליץ על יורש שתתמוך בו. תעזור לו בכל רגע שיחפוץ. אבל אתה, לך לנוח ועזוב את הרוע שהיה מנת חלקך במשך כל כך הרבה שנים. תן לכל המתנגדים את האפשרות לבדוק את מה שהיה. כל כך הרבה רוצים שתלך, אז לך. הצער יהיה מנת חלקם – חלקנו. אלה שלא רוצים שתלך, אבל אין לנו את הכוח להילחם בעדך.

חבר טוב היה מציע לך לדרוש לשנות את חוק יסוד: נשיא המדינה. לקבוע שנשיא מדינת ישראל צריך להיבחר על ידי כל העם ולא על ידי כמה חברי כנסת. אם היינו יכולים, היינו פועלים למען בחירתך לכהונת נשיא המדינה כי כך נאה וכך יאה לך. תפקיד ייצוגי רם ונישא שראוי לך. עזוב את ראשות הממשלה הזאת. תן לאחרים להתמודד ואחל להם הצלחה.