בניון אמש מול אגדות ברזיל
בניון אמש מול אגדות ברזילצילום: פלאש 90

שריקות הבוז העיבו על החגיגיות. לא בכל יום מגיעים לישראל שחקני הכדורגל הטובים ביותר בעולם בשנים האחרונות. היה זה אמש (שלישי) כאשר אל הדשא באצטדיון סמי עופר שבחיפה עלו גדולי שחקני נבחרת הכדורגל מכל הזמנים של ברזיל, מעצמת הכדורגל הגדולה ביותר בעולם.

על החגיגיות של המשחק בין שחקני העבר של ברזיל לשחקני העבר של ישראל במסגרת "משחק השלום", העיבו שריקות בוז רמות שנשרקו מיושבי האצטדיון החיפאי, אוהדי מכבי חיפה ברובם המכריע, כלפי מספר 15 בנבחרת ישראל - יוסי בניון, כל זמן שנגע בכדור.

שריקות הבוז הגיעו כאמור מכיוונם של אוהדי מכבי חיפה שבניון שיחק במדי קבוצתם בשתי קדנציות שונות ובהצלחה רבה אך נפרד מהם בטונים צורמים.

בניון עצמו לא התרגש יותר מדי משריקות הבוז נגדו ובמהלך המשחק אף סימן לקהל כי הוא לא שומע והם מוזמנים להמשיך ואף אמר בהפסקת המחצית כי "אני מכיר את התרבות שלנו ואת הכדורגל שלנו, זה היה די צפוי מבחינתי וזה בסדר לשרוק, זה מובן מאליו. הכי חשוב לי שהילדים שלי ייהנו ויראו את אבא שלהם משחק", אך חבריו לענף סרבו לשתוק על המעשה המביש.

למרות שבמהלך המחצית השניה רבים באצטדיון עודדו את בניון וקראו בשמו כאות תמיכה, יממה אחרי ובמקום להתעסק בהגעתם של גדולי שחקני ברזיל, הכדורגל הישראלי כולו עוסק בגינוי האירוע המבזה ובתמיכה באחד מגדולי שחקני הכדורגל של ישראל, בניון.

היום (רביעי) פרסם בניון פוסט באינסטגרם בעקבות אירועי אמש, וכתב ש"בכל יום אני אומר תודה על כל אלה שזוכרים ורואים את הטוב. היה כיף גדול להיות חלק מהאירוע לצד החברים לנבחרת והאגדות מברזיל".

בתגובה לפוסט, שלל כדורגלנים ישראלים מהעבר ומההווה הביעו תמיכה בבניון. סוכן השחקנים והפרשן אבי נמני הגיב כשכתב: "אתה הגדול מכולם, הלוואי ואפשר היה לשכפל אותך", טל בן חיים החלוץ כתב: "הכי גדול שהיה כאן", איתי שכטר הוסיף: "אגדה" ועידן ורד, חברו של בניון לקבוצה וכיום מי שמשחק תחתיו בבית"ר ירושלים הגיב גם הוא בתמיכה.

מעל כולם היה זה ערן זהבי שהגיב בפוסט זועם משל עצמו. כזכור, זהבי "זכה" גם הוא לשריקות בוז באותו האצטדיון, מאותם האוהדים, במהלך משחק הנבחרת לפני שנתיים כאשר בעקבות שריקות אלו השליך את סרט הקפטן שעל ידו לכר הדשא.

"בושה וחרפה! כמה עוד כדורגלנים יש לנו כמו בניון? תתבגרו ותלמדו לכבד שחקן שהביא למדינה שלנו כל כך הרבה כבוד" כתב זהבי.

בבית"ר ירושלים, קבוצתו האחרונה של בניון במדיה פרש ממשחק ובה משמש כיום כמנהל מקצועי הביעו תמיכה רחבה כמו גם בהתאחדות לכדורגל שכתבו: "יוסי בניון, גאים בך ומודים לך, שוב, על תרומתך לנבחרת ישראל ולכדורגל הישראלי. ראויים לשבח גם כל מי שבחרו לעודד ולתמוך אל מול שורקי הבוז שביקשו לפגוע בך ובאוהבי המשחק".