יגאל עמיר
יגאל עמירצילום: Flash90

24 שנים לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל כ-40% מהישראלים מאמינים שישנה סבירות בינונית עד גבוהה לרצח פוליטי בשנים הקרובות, כך עולה מסקר שנערך בידי מכון המחקר רושינק עבור מארגני העצרת לזכר רבין, שתתקיים במוצאי שבת.

מהנתונים עולה כי 39% מאמינים שהסיכוי שרוצח על רקע פוליטי יגיע ממחנה הימין ויפגע בפוליטיקאי מהמרכז-שמאל בעוד 21% סוברים שרוצח מהמחנה השמאלי יפגע בפוליטיקאי ימני. 16% טענו כי לדעתם רוצח על רקע פוליטי דווקא יגיע מהמגזר הערבי ויפגע באיש ימין.

40% מהנשאלים ענו כי לדעתם השיח בישראל אלים ומסוכן יותר מאשר לפני הרצח. 24% חושבים שהשיח אז היה אלים בהרבה לעומת המצב כיום. 37% מאשימים את כלי התקשורת בשיח הבעייתי, 29% את הפוליטיקאים ו-34% חושבים שהתקשורת והפוליטיקאים אשמים יחדיו במצב.

חמישית מהישראלים תומכים בהענקת חנינה לרוצחו של רבין, יגאל עמיר. 63% חושבים אין לשחררו מהכלא.

"תוצאות הסקר מדאיגות ומדגישות עד כמה חשוב עכשיו, יותר מתמיד, להתאחד ולדרוש את הוקעת האלימות וההסתה מהשיח הישראלי", אמרו מארגני העצרת לאחר קבלת הנתונים. "אסור שהזמן יטשטש את גודל וחומרת האירוע שהתרחש בישראל, על אף שיש גורמים שמנסים חדשות לבקרים להקטין את חשיבותו ואף להקל את עונשו של הרוצח הנתעב שביצע את הרצח. השכחה מביאה לאדישות, האדישות קטלנית. מזמינים את הציבור הרחב מכל גווני הקשת הפוליטית להגיע לכיכר במוצאי שבת הקרוב כדי להבטיח שלא יקרה שנית".