טוויטר תאסור פרסום מודעות פוליטיות

המדיניות החדשה תיכנס לתוקף ב-22 בנובמבר: "אנחנו מאמינים שתפוצה של מסרים פוליטיים צריך להרוויח, לא לרכוש".

ערוץ 7 , א' בחשון תש"פ

Twitter
Twitter
iStock

מנכ"ל טוויטר הודיע הערב (רביעי) כי הרשת החברתית לא תפרסם יותר מודעות פוליטיות.

ב-15 בנובמבר תפרסם טוויטר כללים חדשים בנוגע לפרסומות ברשת החברתית, והם ייכנסו לתוקף ב-22 בחודש.

מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי הסביר "אנחנו מאמינים שתפוצה של מסרים פוליטיים צריך להרוויח, לא לרכוש. פרסום באינטרנט הוא כלי חזק ואפקטיבי עבור מפרסמים מסחריים, ואולם הכוח הזה מהווה סיכון בתחום הפוליטי, מאחר שהוא עלול להיות מנוצל להשפעה על הצבעות שמשפיעות על חיי מיליונים".

לדבריו, "פרסומות פוליטיות מקוונות הן אתגר חדש לחלוטין לשיח האזרחי: אופטימיזציה מבוססת למידת מכונה של מסרים ומיקרו-מיקוד, מידע מטעה, דיפ פייק. הכל במהירות ובתחכום הולכים וגוברים, ובקנה מידה מכריע".

"בנוסף, זה לא הוגן שכולם חוץ ממועמדים יוכלו לקנות פרסומות", כתב דורסי. "אנחנו מודעים לכך שאנחנו חלק קטן ממערכת פרסום גדולה הרבה יותר. יש שיטענו שההחלטה שלנו יכולה לסייע למועמדים מכהנים. אבל ראינו שתנועות חברתיות רבות הגיעו לקנה מידה מאסיבי בלי פרסום פוליטי''.


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il