מרדכי קידר
מרדכי קידרצילום: הימין החדש

אלפי בני אדם, בהם מאות סטודנטים מאוניברסיטת בר אילן, חתמו בשעות האחרונות על עצומת תמיכה בד"ר מרדכי קידר, בעקבות החלטת הנהלת האוניברסיטה לזמנו לוועדת משמעת.

הרקע לזימון הוא נאום שנשא קידר בעצרת בכיכר גורן בפתח לתקווה, במסגרתו טען כי לא יגאל עמיר הוא זה שרצח את רבין.

את העצומה, שכותרתה: "אזרחי ישראל תומכים בד"ר מרדכי קידר, לוחם ההסברה של מדינת ישראל", יזמו חברי תא הסטודנטים של "אם תרצו" באוניברסיטה.

"ד"ר קידר משקיע מזמנו וממרצו ללא הרף על מנת להגן על מדינת ישראל, להדוף קולות שקר, הסתה ותעמולה נגד המדינה ואזרחיה, וכל זאת הוא עושה בזמנו האישי, מדם לבו ומתוך תחושת שליחות אמיתית למען עם ישראל", נכתב בעצומה.

עוד הוסיפו כי: "בזמן שבאקדמיה הישראלית שורצים פרופסורים ודוקטורים מטעם עצמם, שאת משכורתם משלמים אזרחי מדינת ישראל, העסוקים ומכלים את זמנם בהשמצת מדינת ישראל, תמיכה ב-BDS מבפנים, ומתן רוח גבית לשונאי המדינה ולקידום אנטי ופוסט ציונות, בחרה אוניברסיטת בר-אילן להעמיד דווקא את ד"ר קידר לדין משמעתי, ולהשעות אותו מייצוג האוניברסיטה".

בעצומה נטען כי היחס לקידר נגוע גם באפלייה: "נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אריה צבן ורקטור האוניברסיטה, פרופ' מרים פאוסט, בחרו את היעד הלא נכון. כאשר ד"ר אורי וייס מבר אילן אמר לאחר פיגוע בקרית-ארבע כי 'כשהורים בוחרים בשם תאולוגיה פנאטית להתגורר במקום שמטיל סיכון על ילדיהם, מדובר בפסיכוזה קולקטיבית', הוא לא ננזף וגם לא הועמד לועדת משמעת".

"כשפרופ' אורנה ששון-לוי פרופסור מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ומהתכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר-אילן חתמה על עצומות והשתתפה באירועים של ארגון התעמולה הקיצוני 'שוברים שתיקה', בבר-אילן לא ראו בזה פסול", המשיכו.

בסיום העצומה נכתב: "מותר לבקר את ד"ר קידר כפי שהוא מבקר אחרים, מותר לומר שדבריו מקורם בטעות או שהדברים אינם ראויים. זאת הסיבה שמדינת ישראל היא מדינה חופשית בעלת חופש דעה וביטוי. אך מכאן ועד לפגיעה החמורה בשמו ובפרנסתו, והשתקתו על-ידי זימונים לועדות משמעת, הדרך ארוכה".