ח"כ משה ארבל
ח"כ משה ארבלצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
מליאת הכנסת אישרה השבוע פה אחד את ההצעה לסדר של ח״כ משה ארבל (ש"ס) בנושא הפגיעה הקשה בחייבים ובזוכים בגין השביתה ברשות האכיפה והגבייה (הוצאה לפועל).

ביום שלישי שעבר פתחו עובדי רשות האכיפה והגבייה בשביתה, זאת בהמשך לעיצומים שנקטו לפני החגים. משמעות הדבר שחייבים אינם יכולים להסדיר את חובם בימים אלו ומוטלת על חובותיהם ריבית פיגורים גבוהה מאוד על כל יום נוסף בו חובם אינו מוסדר.

זאת ועוד, אף בימי שביתה רק הזוכים יכולים להטיל עיקולים כנגד החייבים בהליך מינהלי מרחוק (באינטרנט) בעוד שלחייבים נעולה לחלוטין הדלת מלהגיש בקשות לביטול אותם העיקולים שהוטלו כנגדם חרף השביתה וכן אמהות חד הוריות לא יכולות להתקיים ולגבות את מזונות ילדיהם הרכים.

"כל זמן שנמנע מהחייבים לגשת ללשכת ההוצאה לפועל בגין שביתה של עובדי הרשות הרי שלא תיתכן הפליה בקבלת שירות בין עשיר לעני, בין זוכה וחייב", אמר ארבל.

שר המשפטים אוחנה השיב כי אם אכן תימשך השביתה וההסתדרות לא תאפשר ביטולי עיקולים לחייבים במקרים חריגים הוא ישקול להורות על השבתת המערכת המקוונת גם בפני הזוכים.

לאור חשיבות ודחיפות הנושא אישרה מליאת הכנסת פה אחד כי ההצעה לסדר תעלה לדיון בהקדם בו ייבחן כיצד ניתן להקל על הפגיעה בחייבים חרף ההשבתה.