פרץ: לא יתכן להסתמך על תורמים

חברי סיעת ״העבודה גשר״ בקרו בבית החולים מאיר בכפר סבא, זאת במסגרת אירועי ׳יום ביישוב׳ בהובלת מזכ״ל מפלגת העבודה עו״ד ערן חרמוני. בסיור השתתפו כל חברי הכנסת, וכן, מנכ״ל גשר חגי רזניק.

השבוע הובילו בעבודה גשר ליוזמת חקיקה דחופה להוספת 750 מ׳ ש״ח לסל התרופות, זאת בהמשך לכינוס הועדה לראשונה ללא תקציב, וכן, פנו לכל סיעות הבית להצטרף ליוזמה.

יו״ר העבודה גשר ח״כ עמיר פרץ, אמר בסיור, "בית החולים מאיר, בית מתמודד עם פסיפס של החברה הישראלית, ללא הבדל דת, גזע או מין ונותן שירות שוויוני שראוי לכל הערכה. יחד עם זאת, אנחנו שומעים על ההתמודדות עם הצורך לבנות חדרי מיון חדשים, שהתקציב לכך מגיע או מקופ״ח כללית או מתורמים וזו עדות למשבר מאוד קשה ביחסים בין מערכת הבריאות לבין הממשלה".

"לא יתכן שהמבחן של מנהלי בתי החולים יהיה מידת הכושר שלהם לגיוס תרומות. המצב כיום, בו הם משקיעים חלק גדול מזמנם לגיוס תרומות במקום לעסוק בנושאים הרפואיים הוא בלתי נתפס. הממשלה חייבת לקחת את מערכת הבריאות כנ.ושא מרכזי מערכת הבריאות היא העדות החשובה ביותר האם המדינה מפקירה את אזרחיה או מטפלת בהם", הוסיף פרץ.

יו״ר גשר, ח״כ אורלי לוי אבקסיס, ציינה, "מערכת הבריאות שלנו נמצאת בקריסה. אנחנו יודעים שהצוות הרפואי כאן הוא בין המוכשרים בעולם, אבל יש פער גדול בין ההון האנושי לבין השירות שמקבל האזרח. כשאנחנו שומעים שבבית החולים מאיר בשעה 16:00 כמעט אין אפשרות לmri או לטיפולים אחרים זה אומר שהתורים מתארכים והאזרחים לא מקבלים את מה שמגיע להם. זה אומר שהאזרח הוא בסוף השרשרת והוא זה שמשלם את המחיר של חוסר תקצוב אמיתי לבתי החולים ולשירות הרפואי הציבורי. את הדבר הזה צריך לתקן ואנחנו עמלים כדי לתקן את זה ולא נצטרף לשום קואליציה שלא תשים במרכז תכנית חירום לטיפול במערכת הבריאות הקורסת. זאת חובתנו".