מקצוע לחיים
מקצוע לחייםצילום: דו"צ

אירוע "פעם בחיים" של חיל הטכנולוגיה והאחזקה נערך היום (חמישי) בסופרלנד ומטרתו היא חשיפת אוכלוסיית המלש"בים למסלולי העתודה הטכנולוגית של החיל ולתכנית "מקצוע לחיים".

"באירוע ישתתפו מלש"בים המהווים פוטנציאל לעתודה הטכנולוגית של החיל, אשר יחשפו למכללות המובילות שהחיל מפעיל בהן את מסלולי הלימוד העל תיכוניים. במקביל, חיילים לקראת שחרור אשר יחשפו למיטב החברות המובילות במשק ובתעשייה, ביניהן: אלקטרה, אלביט, וישיי, ישרוטל, יונדאי, דן גורמה ועוד", מספר סא"ל רן דהן, מפקד המכללה הטכנו-לוגיסטית.

מוקדם יותר השבוע עלה קמפיין ״מקצוע לחיים״ של חיל הטכנולוגיה והאחזקה המתמקד בחינוך הטכנולוגי של אוכלוסיית בני הנוער, שמטרתו שילוב כוח אדם טכנולוגי במשק הישראלי, ע״י עידוד ההרשמה למסלולי העתודה הטכנולוגית, גיוס ושירות משמעותי בחיל הטנ״א והשתתפות בתכנית ״מקצוע לחיים״. הקמפיין יימשך כחודש ימים ופונה לצעירים בגילאי 14-18.

תכנית ״מקצוע לחיים״ היא תכנית צה״לית בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה שהחלה לפני שלוש וחצי שנים כפרויקט לאומי. התכנית שמה לה ליעד לחזק את המשק והתעשייה בישראל באמצעות שילוב כוח אדם טכנולוגי, איכותי, משכיל ומיומן בעבודה ובתעשייה.

כיום ישנן כ-120 חברות בתעשייה שהצבא עובד איתן ולמעלה מ-30 הכשרות שהחיילים יכולים לבחור.
בסופו של יום התכנית מספקת לחייל רכישת השכלה במימון צה״ל, שירות משמעותי בחיל הטנ״א ויציאה קלה לאזרחות עם מקצוע מבוקש בתעשייה.

סא״ל אסנת לוי מגירא, מפקדת תכנית ״מקצוע לחיים״, מציינת "עד כה השתלבו מאות חיילים בתכניות מגוונות של לימודים ותעסוקה ואנו שמחים על כל אחד ואחת מהם. מדי רבעון מוזמנים מאות חיילים לכנס בו אנו מציעים מגוון תכניות ללימודים ועבודה במיטב המסלולים והחברות במשק. נמשיך לפעול בשיתוף המשק והתעשייה בישראל לטובת החיילים ולטובת התעשייה הישראלית".