איתן כבל
איתן כבלצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תמלולים מחקירתו של איתן כבל בתיק 2000 פורסמו הערב (חמישי) בחדשות 13, ומהם ניתן ללמוד על הניסיונות לכאורה של ''ישראל היום'' למנוע מכבל לקדם את הצעת החוק שלו נגד העיתון.

כבל: שלדון היה מוכן לתת לי עולם ומלואו. ניסו לפתות אותי. הם נפגשו איתי

חוקר: מי זה הם?
כבל: החבר'ה של שלדון (בעלי ישראל היום). המנכ''ל של העיתון. ברח לי השם שלו.
חוקר: מה הם הציעו לך?
כבל: שאני אבוא ויכתבו עליי ויהפכו אותי למלך העולם. הם ניסו בכל הכוח, הפעילו עליי לחץ. קמפיין מטורף נגדי בעיתון. עשיתי להם תרגיל יפה. הם כתבו את מספר הטלפון שלי בכותרת ואמרו להתקשר אליי ללשכה. עשיתי עקוב אחריי ללשכת ראש הממשלה.

כבל מספר לחוקרים על ניסיון לכאורה של מקורבי שלדון אדלסון לגרום לו לחזור בו מהצעת החוק שהייתה מביאה לחיסולו למעשה של העיתון שבבעלות המיליארדר היהודי-אמריקני. בתמורה לכך הוא לא יקבל תמורה חומרית, אלא סיקור חיובי.

כבל: אני מקבל טלפון מיד ימינו של שלדון, הוא היה כתב בערוץ אחת. רביב, דן רביב. נפגשתי איתו ברביבה וסיליה בתל אביב. הוא אמר לי אני חייב להיפגש איתך דחוף. ואז הוא בא ואומר לי תשמע, שלדון הוא אחלה בנאדם, מה אתה יודע איזה בן אדם הוא. אוהב ישראל. והוא מספר לי איזו אישה מדהימה יש לו. והוא אומר לי אני אארגן לך פגישה ששלדון יבוא לארץ ובוא נארגן ארוחת ערב אתה ואשתך.
חוקר: אתה מדבר על משהו אינטימי?
כבל: כן כן. רק שהוא שכח שאני תימני מראש העין וזה לא בדיוק עושה לי זק**, סליחה על הביטוי הלא פרלמנטרי
חוקר: מה הבנת שהוא מציע?
כבל: שהוא רוצה לחבר אותי עם שלדון, הוא רצה לשים לי את הפתיון.
חוקר: השאלה מה היה בשיחה
כבל: אמרתי לו, דן, אני לא יכול. אני אעמוד במצב שהוא לא נעים.

חוקר: הבטיחו לך עולם ומלואו ולהיות מלך העולם. אתה עכשיו מנסה להקטין.
כבל: אני לא מנסה להקטין. לא חוזר בי. אמרו לי אתה תהיה במקום אחר מבחינת הסיקור
חוקר: אתה אומר פה דברים חמורים ביותר
כבל: אני לא ראיתי שהוא בא ומנסה לשחד אותי
חוקר: בא בן אדם ואומר לך תרד מהחוק, תהיה מלך העולם, אסדר לך עם שלדון, אתה תהיה במקום אחר
כבל: לא ראיתי את זה ככה, הרגשתי לא נעים. אמרו לי ההתייחסות אליך תהיה התייחסות טובה, אחרת, כמו שביבי מקבל. יושב מולי בן אדם ואומר לי תשמע אתה יודע שאם תרד מהחוק אתה יכול להיות במקום אחר לגמרי".

כבל מספר שוב לחוקרים את השיחה שלו עם מקורבו של אדלסון.

כבל: רביב אמר לי בוא ניפגש עם שלדון. שלדון הוא תותח, הוא איש חזק, יש לו כוחות מאוד גדולים. עניתי לו תקשיב אני לא רוצה להיפגש עם שלדון. אני מאמין בחוק באמונה שלמה. אמר לי אם תרד מהחוק, תיפגש עם שלדון אתה יודע שבסוף רק טוב ייצא לך מזה, שלדון יש לו יכולות מאוד גדולות בהרבה מאוד דברים. כשמסתכלים על ביבי שיש לו רק טוב מהעובדה שהוא קרוב לשלדון אז זה עולם ומלואו. לא הציעו לי דברים חומריים. נתנו לי הרגשה שמצבי יכול להשתפר"

חוקר: פונה אליך נציג של אדלסון, מציע לך טובת הנאה שמבחינתך כנבחר ציבור בעל שאיפות יקרות מפז סיקור מורגש וחיובי בעיתון נפוץ בתמורה לביטול חוק ישראל היום. מה תגובתך להצעת השוחד?
כבל: ראיתי בזה הצעה לא לגיטימית.

כבל ו''ישראל היום'' סירבו למסור תגובה.