אליקים רובינשטיין
אליקים רובינשטייןצילום: Limmud FSU

השופט והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין הופיע הערב (חמישי) באודסה שבאוקראינה, בפני מאות יהודים צעירים.

רובינשטיין התייחס לסערה שהתחוללה בעקבות הטענות להדרת נשים באירוע ההתרמה לעמותה ״עזרה למרפא״ של הרב אלימלך פירר: ״כל העניין יצא בצורה לא מוצלחת, וחבל. הרב פירר הוא אדם שיש לו תרומה אדירה להרבה מאוד אנשים. כשהבת שלי עליה השלום, הייתה חולה, גם אנחנו פנינו אליו מספר פעמים לקבל עצה״.

רובינשטיין אמר כי ״לטעמי, כשמכינים ערב לכבוד אדם כמו הרב פירר, גם מי שכמוני מתנגד בכל תוקף להדרת נשים – גם בתור אב ל-4 בנות ששירתו והיו קצינות בצה״ל – חייבים להתחשב במי שמבחינתו זה דבר דתי״.

עוד הוסיף רובינשטיין כי ״היו צריכים למצוא דרך שלא מעליבה אף אחד. כבוד הבריות חשוב ביותר, וכך גם לא להלבין פנים, אלא לקבוע מראש מתכונת שתאפשר לקיים את האירוע כשאדם חרדי כמו הרב פירר יושב בקהל. אני לא חושב שזה בשמיים ואני לא חושב שמדובר בהדרה. זה היה מכבד את כולם אם היו מפעילים שכל ישר, ומוצאים מתכונת שתתאים לכולם. מצד אחד – לא לפגוע ויחד עם זה לכבד את מי שהאירוע הוא בשבילו ולמצוא פתרון״.

רובינשטיין אמר בסוף דבריו כי ״נראה שהרב פירר לא מסתייג מנשים בקהל, וגם לא מנגניות בפילהרמונית, והסוגיה היא סוגיה של קול. בצבא זה קורה הרבה פעמים ותמיד מוצאים פתרון של שכל ישר. לכן, אני מאוד מקווה שאכן ימצא הפתרון המתאים".

השופט בדימוס התייחס בכנס Limmud FSU גם לדבריו של ד"ר מרדכי קידר ולפיהם יגאל עמיר לא רצח את רבין.

״אני פשוט לא מבין את האנשים שחוזרים על תיאוריות מופרכות ולא זוכרים שיש משפחה, אנשים שעבדו במחיצת רבין, ושזו היא זריית מלח על פצעים, בזמן שמה שצריך לעשות זה לזכור מנהיג. לזכור אדם שלחם למען השלום, ולמען הקמת המדינה״, אמר רובינשטיין.

״אפשר להתווכח עם הפעולות שהוא עשה, אבל לבוא ולהמציא דברים מופרכים בעניין הרצח זה דבר שלא ייעשה. זה לא שייך לשאלה האם האוניברסיטה שהמרצה הזה עובד בה צריכה להתעסק בזה משמעתית. אפשר לדבר על חופש ביטוי גם כשמדובר על דברים מופרכים ומקוממים. אבל העיקר הוא - מה עבר בראש של האדם הזה כשהוא מדבר על הדברים האלה?״.