הרב פירר
הרב פיררPhoto by Mark Neyman/GPO/Flahs90

דובר הרב אלימלך פירר, מנחם שוויד, הגיב בתוכניתם של בן כספית ורוני בר און ב-103fm על סערת שירת הנשים במופע ההתרמה לאגודת עזרה למרפא.

"למה עילי בוטנר יכול להגיד לזמרת שלו מתי להופיע ומתי לא ובמקרה הזה הוא מתעקש לתת לה לשיר? עילי בוטנר עושה גם הופעות בהרכב חסר ללא אותה זמרת. כשזה מגיע לאדם חרדי הוא פתאום חייב להביא אותה. מדובר באירוע שפתוח לגברים ונשים בישיבה מעורבת. בסרטון התדמית מופיעות נשים ומדברות ברמקול. מה פה הדרת נשים?".

רוני: אתן לך עצה, הכיוון שלך לא טוב. הנושא הזה הוא רגיש כיום. מנחה הערב הזה, אייל קיציס, הציע שאחרי הברכות לב הרב הוא יוכל לצאת מהמקום כשתתחיל שירת הנשים.
"המציאות בישראל לא השתנתה. המציאות התקשורתית בישראל השתנתה. מי לא מכבד נשים חילוניות? הרב פירר, שמקבל כל יום ארבעים נשים ועושה כל שאפשר כדי להציל את חייהן, או זה שחולל את המהומה מהנושא בתוכניתו (ערב טוב עם גיא פינס) בה הוא מחלל את גופן של שנים? אנחנו מופתעים לטובה ממבול הפניות של הציבור. היחידות שמודרות אצל הרב פירר הן הבנות שלו כי הוא כל כך עסוק שלא יוצא לו לראות אותן. אנחנו במדינה דמוקרטית - תנו לציבור להחליט אם לקנות או לא לקנות".

בן כספית: מדובר באירוע שהפך לכמעט ממלכתי ואנשים לא יוכלו להתחבר לזה.
"היום בתל אביב תתקיים הופעה של הפילהרמונית ללא נשים. למה כשמדובר ברב עם זקן צריך אישה שתשיר?"

רוני: למה לא תקבלו את הפתרון שהציע קיציס?
"הרב גאה באורח חייו ודבק במטרתו להציל חיים. הוא לא מבקש פתרונות ולא יחליף את אמונתו. אם הוא מוסר את נפשו לכולם, מגיע לו שיכבדו אותו פעם בשנתיים בערב שהוא גם ככה מעורב. יש גם מנחה חילונית על הבמה. אני יכול להגיד לך שמבחינת הכרטיסים, שלא רק שאף אחד לא ביטל – קנו עוד".

רוני: ההתעקשות הזאת תכניס את הרב פירר למקום שלא מגיע לו להיות בו בסכסוך הזה.
"לרב יש דעה מוצקה על כל דבר ועניין ומעולם לא הביע את עמדתו בנוגע ליחסי דת ומדינה. הוא תמיד ברח מהדברים האלה. מי שינסה לגרור אותו למקום הזה - לא יצליח".

בן: האיזון הנכון שלי עם עצמי הוא לקנות כרטיסים לאירוע ולתרום אותם לאנשים שלא יכולים להרשות לעצמם כדי לא לקחת חלק באירוע בו לא מאפשרים לנשים לשיר.
"תקנה כרטיס ותהנה בערב עצמו".