עמיר פרץ הערב
עמיר פרץ הערבצילום: דוברות העבודה גשר

יו"ר העבודה גשר, ח"כ עמיר פרץ נשא הערב (מוצאי שבת) דברים בכיכר רבין בפני מאות חניכי מכינות רבין.

"נעשה הכל כדי שהממשלה הבאה תהיה ממשלה שמחליפה את ביבי – לא רק את האיש, אלא גם את דרכו.

אילו היה שומע את דברי ההבל על כך שאין פרטנר ואין סיכוי לשינוי הוא היה מביט באותם חברי כנסת ושרים, מקפיא אותם במבטו ובתנועת היד המפורסמת שלו היה מבטל את הפסימיות שלהם, אותה פסימיות שהכניסה את ישראל לקיפאון מחשבתי, אותו קיפאון שמונע מאתנו לחדש את תהליך עשיית השלום כפי שיצחק היה נוהג לומר ואת השינוי החברתי הגדול", אמר.

פרץ פנה בנאומו לבני גנץ: "יצחק רבין יצא מגדרו בכדי לקיים שותפות פוליטית עם ש"ס עבור השלום והגשמת המדיניות החברתית גם כאשר גבתה ממנו מחיר ציבורי גדול. רבין ראה באזרחי ישראל הערבים גשר לשלום ונתן לגיטימציה למנהיגות הפוליטית של אזרחי ישראל הערבים.

אני קורא לגנץ – בוא ונאזור אומץ ונלך בדרכו המדינית, החברתית של רבין והפוליטית של רבין. אני אתן לך את כל הגיבוי הנדרש".

פרץ טען כי גם היום יש מי שמסית, "העשבים האלו מושקים במים מהצינור המרכזי, ולמי שיושב על השיבר, בנימין נתניהו, אין אומץ לסגור אותו.

המטורללים שמכים ומיידים אבנים על חיילי צה"ל ביצהר, מקבלים את הלגיטימציה בשתיקה מאותם רבנים שהתעלמו מדין הרודף בבתי המדרש של ההתנחלויות. אלו אינם קיצוניים המגונים ומוקעים על ידי קהילותיהם. אלה עצים שהשרישו וענפיהם הגיעו לכנסת ולממשלה.

מי שרוצה תרופה להסתה ולאלימות לא יכול לקבל את הימין הקיצוני הזה בממשלתו. עכשיו ניתנה לנו ההזדמנות לעשות תיקון היסטורי ולתיקון הזה אין קיום עם אלו שממשיכים להסית נגד רבין עד עצם היום הזה".