מפגן תמיכה בד"ר קידר

תא "אם תרצו" באוניברסיטת בר אילן קיים היום (ראשון) מפגן מחאה בו השתתפו סטודנטים אשר באו להביע תמיכה בד"ר מוטי קידר בעקבות החלטת המוסד להגביל את צעדיו ולזמנו לועדת משמעת.

כזכור, יזם תא "אם תרצו" בשבוע שעבר עצומת ענק עליה חתמו סטודנטים ומרצים מהמוסד וכן אזרחים נוספים בה ציינו כי הנהלת בר אילן מתנהלת בצביעות כאשר היא בוחרת שלא לזמן לדין משמעתי מרצים אחרים המלמדים במוסד ותומכים בארגוני דה לגיטימציה קיצוניים.

בין השאר נכתב בעצומה, "בזמן שבאקדמיה הישראלית שורצים פרופסורים ודוקטורים מטעם-עצמם שאת משכורתם משלמים אזרחי מדינת ישראל, העסוקים ומכלים את זמנם בהשמצת מדינת ישראל, תמיכה ב- BDS מבפנים, ומתן רוח-גבית לשונאי המדינה ולקידום אנטי ופוסט ציונות, בחרה אוניברסיטת בר-אילן להעמיד דווקא את ד"ר קידר לדין משמעתי, ולהשעות אותו מייצוג האוניברסיטה, וזאת בזמן שמרצים ברחבי העולם מתרוצצים ומשתמשים בשם האוניברסיטאות הישראליות על במותיה הגדולות ביותר של תנועת ה- BDS, ללא תגובה או העמדה לדין מצד המל"ג או האוניברסיטאות הישראליות".

במהלך מפגן המחאה דרשו הסטודנטים מהנהלת המוסד כי תפסיק לפגוע במסבירן מספר 1 של מדינת ישראל ותשים סוף לסאגה בו רוצים לפגוע במטה לחמו.

לאחר מפגן המחאה הגישו אנשי "אם תרצו" את עצומת האלפים למען ד"ר קידר לנשיא האוניברסיטה ולרקטורית.

מתן פלג ,יו"ר תנועת "אם תרצו" אשר עומדת מאחורי היוזמה הוסיף, "הגענו לכאן בכדי לעמוד לצד אדם רב זכויות שבמשך שנים עושה לילות כימים למען ישראל בארץ ובעולם. וכן כדי למחות נגד הצביעות האבסורדית המופעלת נגדו מצד האוניברסיטה. לא יכול להיות שמרצים גם באוניברסיטת בר אילן, אך גם באקדמיה כולה, מסיתים נגד חיילי צה"ל , מדינת ישראל ומקדמים חרם עליה בפומבי בארץ ובעולם באיצטלה של חופש הביטוי האקדמי. כאשר מרצה רב זכויות מביע דעה אחרת, מופרכת ככל שתהיה לצורך העניין, הוא יעבור הוקעה מוחלטת ומסכת השפלות נוראה. אנחנו לא מוכנים לקבל את התופעה הזו. התגייסות הציבור הכללי למחאה שלנו מוכיחה שגם עם ישראל, שולל מן היסוד את התופעה המגונה הזו של איפה ואיפה".

אלכס ברגמן ראש תא "אם תרצו" באוניברסיטת בר אילן אמרה, "באנו לכאן היום כדי להשמיע קול זעקה נגד מפגן הצביעות של הנהלת המוסד בו אנחנו לומדים. ד"ר קידר עתיר בזכויות ועושה עבודת קודש למען עם ישראל ומדינת ישראל ולא ראוי שגורמים במוסד יגרמו לחיסול הקריירה שלו ללא הצדקה. חופש הביטוי שמור גם למרצים מן המחנה הלאומי. אנו קוראים להנהלת המוסד להעמיד לדין את אותם מרצים אשר הביעו תמיכה בארגוני דה לגיטימציה וממשיכים ללמד במוסד כאילו כלום לא קרה. נגד מפגן הצביעות של האוניברסיטה עמדנו אנחנו במפגן האחדות למען ד"ר קידר".