החלו העבודות לסלילת כביש עוקף אל-ערוב

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני: "אנו עוסקים יומם וליל בשיפור התשתיות והכבישים העוקפים הם חלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו''.

ערוץ 7 , ו' בחשון תש"פ

כביש "לב יהודה" - הדמייה
כביש "לב יהודה" - הדמייה
צילום: נתיבי ישראל

העבודות לסלילת כביש "עוקף אל-ערוב" החלו השבוע, יותר משש שנים לאחר שאושרה תוכניתו.

הכביש יחבר בין מרכז גוש עציון וצפון הר חברון-קריית ארבע לירושלים, יעקוף את הכפרים אל-ערוב ובית-אומר ויאפשר לנוסעים בדרך לנוע בצורה בטיחותית ונוחה.

הכביש החדש ישפר את הרמה התשתיתית של הדרך, ישפר את חווית הנסיעה ויפחית את עומסי התנועה לכלל האוכלוסיות המתגוררות באזור.

"עוקף אל-ערוב" הוא חלק מתוכנית האב לתחבורה שמקדמת מועצת יש"ע, אשר מטרתה היא שיפור תשתיות הכבישים בכל אזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן.

בשלב הראשון צפוי הכביש החדש, כ-7 ק"מ אורכו, לעבור תהליך של סימון תוואי הציר על ידי טרקטורים בשטח. פריצת הכביש וסלילתו יחלו בחודש אפריל הקרוב.

מועצת יש"ע פועלת בשנים האחרונות בקידום תוכניות אב לפיתוח האזור בתשתיות תחבורה, כבישים, מים, חשמל, הגנת הסביבה, תעשייה וכלכלה. זאת, כחלק ממטרת העל של המועצה להביא ליהודה, שומרון ובקעת הירדן מיליון תושבים ולהחיל את הריבונות הישראלית באזור.

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני: "אנו עוסקים יומם וליל בשיפור התשתיות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, והכבישים העוקפים הם חלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו. כבר לפני שנתיים אושרה התוכנית לסלילת הכבישים העוקפים ואנו שמחים לראות שהעבודה הרבה השתלמה.

''אני רוצה להודות לכלל השותפים שלנו: למשרד התחבורה, משרד האוצר, משרד הביטחון, משרד ראש הממשלה, המינהל האזרחי, נת"י וראשי המועצות באזור. זכינו להמשיך לפתח ולבסס את יהודה ושומרון. אין ספק כי שיפור התשתיות ביהודה ושומרון הוא המפתח להבאת מיליון תושבים ולקידום ריבונות ישראלית באזור", הוסיף דורני.