יש הסכמות. הנייה
יש הסכמות. הנייהפלאש 90

איסמאעיל הניה, מנהיג תנועת חמאס, מאשר כי תנועתו קיבלה את הסכמת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לעריכת בחירות לפרלמנט ולנשיאות ולאחר מכן למועצה הלאומית הפלסטינית של אש"ף.

במסיבת עיתונאים בעזה עם ראש ועדת הבחירות חנא נאסר ומנהיגי הארגונים הפלסטיניים אמר הניה, כי כעת נדרש לקיים ישיבה דחופה של הנהגה זמנית חדשה שתדון בפרטי עריכת הבחירות והסרת כל המכשולים הניצבים בדרך.

הניה ציין, כי קיימת שביעות רצון בקרב העם הפלסטיני בנוגע לבחירות, ובכלל זה הארגונים הפלסטיניים, והדבר יאפשר את הארגון מחדש של הבית הפלסטיני והיציאה ממצב הפילוג המאפיין את הזירה הפלסטינית.

הוא הדגיש, כי הבחירות תתקיימנה ברצועת עזה, הגדה המערבית ובעיר אל-קודס (ירושלים המזרחית) וכי הן תהיינה צעד ראשון ומתחייב לקראת עריכת בחירות למועצה הלאומית הפלסטינית.

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, אמר נדרש להקים הנהגה זמנית בראשות מנהיגי הארגונים שתדון בעריכת בחירות. סינוואר ציין, כי הפלסטינים לא יאפשרו ל"כיבוש" הישראלי לסכל את הבחירות.

חמאס מעוניינת בעריכת בחירות כוללות לא רק למוסדות הרשות הפלסטינית אלא גם למוסדות אש"ף, וזאת כדי להשתלט מבפנים על התנועה הלאומית הפלסטינית ובדרך זו לזכות בחזקת הייצוג הפלסטיני ובהכרה הבינלאומית בה כנציגה לגיטימית של העם הפלסטיני.