ראש עיריית שדרות אלון דוידי
ראש עיריית שדרות אלון דוידיצילום: קובי ריכטר/TPS

התבטאויות חריפות מכיוונם של תושבי שדרות כלפי הממשלה, לא רואים אותנו, אנחנו שקופים, אזרחים סוג ב' ועוד הפכו לכותרות הימים האחרונים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, על התחושות הקשות בעירו.

"תושבי שדרות והעוטף הם התושבים הטובים ביותר של ישראל. מי שראה ביום שישי את האחדות הרעות והאהבה, הסיוע של התושבים אחד לשני יכול רק להתקנא בהם. אני גאה להיות תשובים מעין אלו", פותח דוידי.

"העניין פשוט, מדינת ישראל נותנת למעשה חסינות למחבלים שיורים עלינו יום יום ושעה שעה, במקרה זה מדובר במפקד החזית הצפונית של הג'יהאד, שמפקד על חוליות שיורות עלינו טילים ירי שנועד לפגוע ולהרוג. אנחנו נוטשים את הברית הראשונה שהמדינה כתבה עם תושביה, חובתה להגן עליהם, ובמקרה זה להשמיד ולהרוג אותו, מעבר למבצע שעליו אנחנו מדברים. המציאות רק מתדרדרת ובסוף נבצע את המבצע הזה מול חמאס חזק יותר וג'יהאד חזק יותר".

דוידי מבהיר שאינו שותף לתחושה שהמבוכה הפוליטית כובלת את ידי הממשלה מפעולה. "אני חושב שמי שנותן את הסיבות על איראן סוריה תימן ולבנון מחפש תירוצים, כי האיום מאיראן הוא איום אפשרי, אבל האיום על תושבי שדרות והעוטף הוא לא אפשרי אלא מדובר בירי שנמצא כבר שנתיים. לצערי המדד הוא יש או אין הרוגים והדבר הזה צריך להיפסק. המשוואה הזו שאזרחים הם המגן על המדינה היא דבר חמור מאין כמוהו".

"שמעתי את גנץ ליברמן נתניהו ובנט שאם רק הם יהיו שרי ביטחון וראשי ממשלה יש להם את הפתרון העניין יסודר, אז אני מזמין אותם להקים ממשלת חירום למען תושבי הדרום ולטפל בבעיה הזו. אני אומר את זה להנהגה בממשלה ובצבא, חייבים לעשות את זה עכשיו. אנחנו נמשיך לפתח את העיר שהייתה בעבר עיר רפאים ש-6000 תושבים עזבו אותה ובחמש השנים האחרונות הצטרפו 8000 תושבים חדשים, התווספו 3500 יחידות דיור, 6 שכונות חדשות, מובילים בשירותי חינוך וקהילה. זו עיר של תושבים טובים, אבל אף אחד לא צריך להגיד שבגלל שאיכשהו אנחנו מסתדרים שנמשיך בדרך הזו".

ואולי, שאלנו, כל עוד לא הופכים שולחנות הדברים לא מתקדמים? "מי שצריך לעשות את המחאה ולהתעשת זה לא אנחנו. תפקידי להנהיג את הרשות המוניציפאלית ולעשות את המיטב. אני לא אחראי על הצבא או על הקבינט. בשיחה האחרונה עם ראש הממשלה אמרתי לו, חייבים לחזור לשיטת החיסולים, לשיטת חומת מגן צוק איתן. אני שומע כתבים שאומרים לי שאני מחרחר מלחמה ושהיינו כבר במציאות הזו, אז אכן היינו במציאות הזו והיה שקט של ארבע שנים. היום אין לנו שקט של שבוע".

ביום חמישי הקרוב צפוי להתקיים מירוץ הלילה של שדרות ושער הנגב. דוידי מזמין את הציבור הרחב להצטרף ומבהיר כי אין כל כוונה לנהל את חיי התושבים בחשאי, כדי שהאויב לא יידע מתי לנסות ולהפר את השגרה. "אתה לא מצפה שנחיה בשושו. תפקידנו לחיות בעיר שלנו ותפקידי להפוך את שדרות לעיר הטובה בישראל ותפקיד הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד ושר הביטחון והקבינט הוא להעניק את הביטחון שאנחנו צריכים. ברור לי שהמצב מורכב ושהמדינה מאוימת. זו לא מציאות חדשה. תמיד צריך לדאוג להרבה זירות, אבל אסור לגדל דור של ילדים שיגדלו במחשבה שגורל חייהם נתון בידי טרוריסט נפשע מעזה".