פורום מטכ''ל במרכז רבין
פורום מטכ''ל במרכז רביןצילום: דובר צה"ל

פורום המטה הכללי של צה''ל השתתף היום (שני) ביום עיון במלאת 24 שנים לרצח ראש הממשלה לשעבר והרמטכ"ל השביעי, רב-אלוף (בדימוס) יצחק רבין ז״ל.

יום העיון התקיים במרכז "רבין" בתל אביב, במהלכו שמעו האלופים הרצאות מפיהם של פרופ' אריאל הירשפלד, אמוץ עשהאל, ד"ר חיים שפירא והרב ד"ר בני לאו. ההרצאות היו בנושא מושג הניצחון לאור מורשת וערכי יצחק רבין ז"ל.

דליה רבין, ראש מרכז "רבין" ובתו של יצחק רבין ז"ל, סיפרה לרמטכ''ל ולפורום הבכיר: ״כנערה אני זוכרת כמעט כל רגע מהתקופה של מלחמת ששת הימים. את המתח של תקופת ההמתנה, את התחושה המעיקה של האחריות הכבדה- ולאחר מכן את אנחת הרווחה שלאחר מכת המנע המוצלחת של חיל-האוויר.

''זאת הייתה מלחמה מפוארת- ועדיין המחירים היו כבדים. אני ידעתי שאת הניצחון הזה הביאו אנשים שחשבו, תכננו, ראו למרחק והכינו צבא מאומן ומיומן אלי קרב. אותו רמטכ״ל שניצח על המלאכה עד ליישומה באותם שישה ימים - הוא גם שידע לומר בוודאות כי לניצחון הצבאי בסופו של דבר אין תוחלת ללא מחשבה מדינית - והמלחמה הטובה ביותר היא זו שלא הייתה.

עליכם נכבדי, מוטל משא הניצחון בהתמודדויות הבאות. תחזקנה ידיכם. עלינו, כאן במרכז רבין, ועל החברה הישראלית כולה, מוטל משא הזיכרון. מוטלת החובה לזכור ולהזכיר את רצח ראש ממשלת ישראל בידי מתנקש יהודי, שהודה ושיחזר והורשע ונשפט. שלא חזר בו מהודאתו ולא התחרט, ולא התנצל.

''עלינו כולנו לחזק את הבית מבפנים, כדי שיישאר על מה להגן מבחוץ. כבר אמר הנביא – 'מהרסיך ומחריביך ממך ייצאו'. יחד נשיג ניצחון נגד זורעי השנאה, הפילוג, הקונספירציה, האנרכיה, המנסים למוטט את שלטון החוק ואת מערכות הצדק. יחד נגשים את כל התקוות״, אמרה רבין.