איילת שקד: נתמוך ביוזמה לבחירה ישירה בין גנץ לנתניהומועידת הלכידות החברתית של הליגה נגד השמצה

יושבת ראש הימין החדש, חברת הכנסת איילת שקד, תומכת בהצעתו של יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי לקיים יום בחירות שבו יכריעו אזרחי ישראל מי צריך להיות ראש הממשלה הבא: בנימין נתניהו או בני גנץ.

"יוזמת דרעי לבחירה ישירה במצב הנוכחי היא נכונה", אמרה שקד בוועידת הליגה נגד השמצה. "נתמוך בה, החלו בכנסת לעבוד על החוק".

''אפשר לעשות הליך בזק של חודש עם אותו ספר בוחרים שקיים ולעשות תיקון חקיקה שאומר שבמצב שיש שתי מערכות בחירות ולא מצליחים להקים ממשלה - עושים בחירה ישירה בין שני המועמדים של שתי המפלגות הגדולות ביותר", הוסיפה ח"כ שקד.

ההצעה של דרעי הוצגה בישיבת ראשי בלוק הימין, ולפיה יחוקק חוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה כך שלא ייערכו בחירות חדשות לכנסת, אלא רק בחירות לראשות הממשלה.

מוקדם יותר נאם בוועידה יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ותקף את בלוק מפלגות המחנה הלאומי. "אחדות היא לא בלוק שבו כולם חושבים כאיש אחד ופועלים למען איש אחד. לכידות חברתית היא תנאי לאחדות. אנשים מסכימים על 80% מהדברים, ועל השאר אפשר להתווכח.

''נפעל לפי מה שאנחנו מסכימים עליו, ולא נזרוק מיליארדים לפח על עוד מערכת בחירות. לכולם מטרה אחת: טובתה של מדינת ישראל והשמת כל האזרחים לפני הכול", הוסיף גנץ.

גנץ בועידת הלכידות החברתית