עו"ד אורי קורב, ששימש כתובע במשפטו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, וליווה את תחילת חקירת תיקי 1000 ו-2000 נגד ראש הממשלה נתניהו התייחס בתכנית של אילה חסון ב-fm103 לעדות של ניר חפץ ולמידת הרלוונטיות שלה בעקבות מסכת לחצים שעבר לכאורה על מנת להפוך לעד מדינה.

אתה עברת אינתיפאדה לא קטנה מצד התקשורת בזמן שהיית הפרקליט של אולמרט

"כן. זה מה שקורה בדרך כלל בתיקים מהסוג הזה וזה קרה גם לי".

אז היה רצון בתקשורת לקורע לך את הצורה כי הלב של המיינסטרים היה עם אולמרט?

"לא יודע. אתם תעשו את ההשוואות. אני מניח שגם היום לכל אחד יש את העמדות שלו והם עומדים תחת מתקפה לא פשוטה, חלקה גם אישית שהיא תמיד בעייתית".

אם יש מוטיבציה בקרב פרקליטים מסוימים נגד אדם מסוים, זה חייב להיות עם כתובת.

"אז תוקפים את המהלך עצמו. אני מציע להסתכל בכל פעם לגופם של דברים ולא לגופם של אנשים. יש דברים שהמערכת צריכה לתת עליהם תשובות".

אני חושבת שצריך לחקור את כל שקשור לראש הממשלה בצורה הנוקבת ביותר מבלי הנחות. אבל גם שי ניצן יצטרך להשיב לתשובה למה יאיר לפיד, על פגישות עם מילצ'ן או עם יו"ר ידיעות אחרונות לא נחקרו באותה צורה ובאותו אופן.

"אני לא מתראיין על פרשות 1000 ו-2000. אני מנחש הטענות לאכיפה בררנית עלתה גם בשימוע והמערכת צריכה לתת את דעתה עליהם".

בתיקי אולמרט אילצתם עדים להגיע לעדות מדינה באופן הזה?

"אני לא יודע מה הכוונה 'באופן הזה'. אם את מדברת על מה שפורסם כרגע התשובה היא ממש לא. צריך לזכור שבדרך כלל כשחותמים הסכם עם עד מדינה, יש סעיף בו העד פונה מרצונו לתת עדות, סעיף שנראה היום קצת פיקטיבי. הדברים נראים לא טוב ומעלים חשד להתנהלות שמלווה בלחץ כבד ובלתי תקין על עדים".

אני מניחה שאתה יודע את העובדות ולא מתבסס על פרסומים. האם מה שנעשה בסוגייה של ניר חפץ היא לגיטימית או לא חוקית?

"על פניו זה נראה בלתי תקין. עולה כאן לא רק חשד להטרדת עד אלא של סחיטה באיומים".

סחיטה באיומים של מי?

"לא סתם יש גוף שנקרא מח"ש. גם שוטרים עוברים עבירות. אני מכיר את הסיפור הזה כבר המון זמן ולא הבנתי איך לא נגעו בו. ראיתי פרסומים של גיא פלג שהתייחס לכך שחפץ חושש שיהרסו לו את המשפחה".

אתה מדבר על הפרסום בו איימו על חפץ שאם לא ישתף פעולה יכינו לו פצצה למחרת, יהרסו לו את החיים ואת המשפחה.

"המידע הזה מעלה חשד של סחיטה באיומים. זו הפעלת מנוף לחץ על חפץ לחתום על הסכם ולשנות את גרסתו. קורה כאן משהו אבסורדי. אמש הוצא צו איסור פרסום שלא יחזיק מעמד כי משטרת ישראל הפכה את המידע הזה לרלוונטי לחקירה. אם המשטרה לא הייתה מתנהלת כך וזה לא היה קורה, המידע הזה לא היה רלוונטי לחקירה ויכל להישאר לעולם נחלת צנעת הפרט. אז עכשיו מוציאים צו איסור פרסום?".

די ריחמתי על חפץ כשראיתי את הדיווח של עמית סגל.

"אם משתמשים במעצר ככלי ומאיימים עליך בפרסום מידע פרטי לגביך שאינו קשור לתיק כמנוף לחץ – זו בעיה גדולה והיא צריכה להיבדק".

ומי יבדוק את זה?

"אותה מערכת שיודעת לפתוח בחקירה על הטרדת עד בגלל רכב ברסלב, יודעת שאפשר לפתוח בחקירה גם על זה. מערכת מורכבת מאנשים. צריך לבדוק מי עשה מה".