אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Flash90

יחידת התביעות בלהב 433 הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד האחים סונוקרט - מוחמד, עאמר, סעד ואודי - ממזרח ירושלים, במסגרת חקירת הפעלת הרשת לזיוף רישיונות למנופאים.

כתב האישום כולל 16 אישומים שונים, שבהם מתואר כיצד סיפקו האחים סונוקרט עבור קבלנים עובדים עם רישיון מזויף במחיר מופחת.

בין אתרי הבנייה השונים שבהם הועסקו העובדים בעלי הרישיונות המזויפים שסיפקו האחים סונוקרט נמצאים: אתר "תוצרת הארץ" בפתח תקווה, האתר שבו עבדה חברת "ליאם הנדסה" ברחוב קריאל גרדוש בתל אביב, אתר הבנייה "עזריאלי טאון" ברחוב מנחם בגין 146 בתל אביב, אתר הבנייה "על הים בהרצליה" ברחוב אבא אבן פינת וינגייט בהרצליה ואתר הבנייה מגדל פניקס בבני ברק.

באחד מהמקרים המוזכרים בכתב האישום, מתואר כיצד עובד אמר לאחד האחים כי הוא לא יעלה על עגורן צריח מכיוון שאין לו רישיון, אך סעד סונוקרט אמר לו: "עאמר סונוקרט יש את הקומבינות שלו".

במקרה אחר, באתר בנייה בחולון, אחד המנופאים ביצע תאונת עבודה. על פי כתב האישום, אחד האחים אמר לעאמר סונוקרט אחרי התאונה: "יש חמישה מנופאים ואין אף אחד מביניהם שמוסמך, כך שיהיה אכפת להם מזה".

כמו כן, אחרי התאונה הנאשמים דרשו מהמנופאי המתחזה שיהיה זהיר יותר. במקרה נוסף, אחד המנופאים המתחזים הביע את חששו לעבוד ואמר כי "זה מסוכן מדי". בתגובה ענה לו עאמר: "מסוכן, לא מסוכן, זה כלום".