נתניהו
נתניהוצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) באירוע במלון "וולדורף אסטוריה" בירושלים לצעדים האיראניים האחרונים בתחום הגרעין.

"איראן מרחיבה את התוקפנות שלה בכל מקום. היא מבקשת לעטוף את ישראל ברשת טרור ולהשמיד אותה. אנחנו נלחמים בחזרה", אמר נתניהו.

לדבריו, "בהתחשב במאמציה של איראן להרחיב את תוכנית הנשק הגרעיני שלה ולהגדיל את העשרת האורניום לייצור פצצות אטום, אני חוזר ואומר: לעולם לא ניתן לאיראן לפתח נשק גרעיני. זה לא נוגע רק לביטחוננו ולעתידנו, אלא לעתיד המזרח התיכון והעולם כולו".

האירוע נערך לרגל חנוכת מרכז המבקרים באגמון החולה ע"ש סטיבן ג'יי הארפר, ובמהלכו העניקו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר קק"ל דניאל עטר אות הוקרה לראש ממשלת קנדה לשעבר סטיבן ג'יי הארפר, על תרומתו לקק"ל ולמדינת ישראל.

ראש הממשלה הוסיף בנאומו, "לשרה יש היום יום הולדת, ואפשר לראות את החברויות שלנו כאשר אנחנו חוגגים את זה כאן עם כל החברים הנפלאים הללו".

"ישראל היא בת מזל משום שיש לה ידידים חדשים מכל העולם. אנחנו עומדים בפני איום רציני מצד איראן והמוסלמים הקיצוניים, אבל יש לנו חברים חדשים בעולם הערבי, באפריקה, באסיה ובאמריקה הלטינית. אני מאמין שהידידות הטובה ביותר היא כזאת שלא רק מבוססת על אינטרסים משותפים - ויש לנו מספר רב של ידידים כאלו. אני מאמין שהידידות הטובה ביותר היא כזאת שמבוססת על ברית של ערכים. זה מה שיש לנו עם קנדה וזה מה שיש לנו עם האורח שלנו הערב. יש לנו את זה בשפע. סטיבן, אתה מגן על הערכים הללו שוב ושוב. אתה ממשיך לעשות זאת היום, ואנחנו מברכים אותך שוב בבואך לירושלים. ברוך הבא, חבר", בירך נתניהו.

הבוקר הודיע נשיא איראן חסן רוחאני כי ארצו תמשיך להפחית את מחויבותה להסכם הגרעין, ותחדש את העשרת האורניום במתקן הגרעיני בפורדו.

בהצהרה שנשא אמר רוחאני שטהראן תתחיל להזריק גז ל-1,044 צנטריפוגות, שיופעלו החל ממחר. רוחאני לא ציין בדבריו אם בטהראן מתכוונים לנצל את הפעילות כדי להפיק אורניום מועשר.