אנה פרנק
אנה פרנקצילום: רויטרס

ת'איס וילאס, מנחת תכנית הטלוויזיה ההומוריסטית 'החסרים' המשודרת בטלוויזיה הספרדית, פתחה את העונה הנוכחית בתחילת השבוע, בהתנצלות על חילול זכרה של אנה פרנק.

מדובר בתכנית שנושאת את דגל הפמיניזם, שכן המשתתפות בה הן רק נשים שגם כותבות את החומרים לתכנית.

אלא שהשידור של סיום העונה הקודמת, בחודש אוגוסט, כלל סט שלם של בדיחות לא מוצלחות הקשורות לנערה אנה פרנק, במונולוג של השחקנית ויקטוריה מרטין.

מרטין טענה כי 'אנה פרנק לא סבלה באמת' והוסיפה כי לדעתה 'היא ידעה שהיומנים שלה יהפכו ללהיט ולכן דאגה שיישארו. היא בעצם היתה בלוגרית שנהנית מהחיים ומספרת על זה לכולם'.

בתום השידור קיבלה הרשת מסרים זועמים מהקהילות היהודיות בכל רחבי ספרד. הפדרציה של הקהילות שלחה מכתב חריף וקיבלה הבטחה להתנצלות ארוכה וכנה מצד מגישת התכנית.

ואכן, השידור של פרק הבכורה נפתח בהתנצלות. "המעשה שנעשה כאן על ידי אחת מחברות הפאנל, היה מוטעה. אנחנו משתמשות בהומור, אבל יש דברים שלא צוחקים עליהם. אנה פרנק היא אולי אחת הקרבנות המפורסמות ביותר של השואה וזה הופך את זכרה לקדוש מבחינת רבים מאיתנו", אמרה ת'איס וילאס.

מהפדרציה של הקהילות היהודיות בספרד נמסר כי ההתנצלות התקבלה וכי הם מקווים שבעתיד נושאים הקשורים לשואה לא יהפכו לבדיחה, גם בתכניות מעין אלה.