משה גפני
משה גפניצילום: קובי ריכטר/TPS

מבוי סתום: ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס הבוקר (ד') למגעים להרכבת ממשלת אחדות והבהיר כי לא יהיו פשרות מצד החרדים בסוגיית השבת והגיוס.

"לא נתפשר על השבת ולא על נושא הגיוס", הבהיר בראיון לרשת ב'.

בדבריו התייחס לסירוב העקרוני של כחול-לבן לקבל את הסיעות החרדיות וטען כי יאיר לפיד הוא שמטרפד ממשלת אחדות.

"אני לא מבין את האמירה 'אנחנו לא רוצים את גוש ה-55'. אני מאמין שבכחול לבן יש מי שלא מעוניין בקואליציה עם נתניהו ועם המפלגות שנמצאות במחנה הימין והדתיים - אני מתכוון ליאיר לפיד, כי הוא רוצה לקבל את הרוטציה לעצמו, ומסיבות נוספות".

גפני סיפר כי נתניהו מצוי בקשר מתמיד עם חברי גוש ה-55. "שמעדכן אותנו כל העת על שיחות המו"מ בין הגוש למפלגת כחול לבן, אגלה לכם סקופ – עד עכשיו רוב השיחות היו בנושא מזג האוויר והאקלים"..

בדבריו התייחס לסיכוי לשיתוף פעולה עתידי עם ח"כ ליברמן. "התקווה היא אצל כולם שליברמן בסופו של דבר יתעשת ואז יהיה אפשר לדבר על משהו. ליברמן הוא תופעה מעניינת ולא ברורה. הרי הלכנו ביחד לרבנים ועשינו דברים ביחד ואז ביום אחד פתאום הכל השתנה".

בראיון לרדיו החרדי 'קול חי' שלל גפני את רעיון הבחירה הישירה של דרעי. "אין היתכנות לרעיון של דרעי לבחירה ישירה לראש הממשלה", אמר.

בדבריו הביע תקווה כי בקדנציה הבאה ניתן יהיה לחוקק את פסקת ההתגברות. "הגענו למצב של דיקטטורה שיפוטית, וזה נהיה גרוע מיום ליום, לא רק בנושאים הדתיים אלא גם בנושאים האזרחיים, אני מקווה שבכנסת הבאה נוכל להעביר את פסקת ההתגברות ולשים סוף לדיקטטורה הזאת.

בחירות בפעם השלישית זו סכנה למדינה. אני מעריך שנתניהו יקים את הממשלה אם כולם יבינו את המציאות שחייבים לצאת מהפלונטר הזה".