Robert Levinson
Robert LevinsonScreenshot from YouTube

מחלקת המדינה של ארה"ב מציעה פרס בגובה 20 מיליון דולר עבור כל מי שימסור מידע שיוביל לאיתורו והשבתו הביתה של רוברט לווינסון.

לוינסון הוא סוכן לשעבר של ה-FBI שהגיע לביקור באי קיש באיראן ב־ 2007 , ומאז נעלמו עקבותיו. בארה"ב מעריכים כי לווינסון נחטף ועצור ע"י הממשל האיראני.

הנשיא טראמפ התייחס להיעלמותו ואמר שהשבת לווינסון חי לביתו ולבני משפחתו, ניצבת אצלו בראש סולם העדיפויות והוא יפעל לשם כך במלוא כוחו.

לוינסון היה בן 59 כאשר נעלם באי קיש, אליו הגיע כדי להיפגש עם אמריקאי הידוע בשם דאוד סלאח א־דין. סלאח א־דין נמלט לאיראן ב-1980 לאחר שהתנקש בעוזר לשעבר לשאח הפרסי מחוץ לביתו ליד וושינגטון.

במשפחתו של לוינסון לצד גורמים אמריקאים רשמיים, אמרו שהוא הגיע לאיראן על מנת לחקור הברחת סיגריות עבור לקוח פרטי. גורמים רשמיים באיראן שבו והכחישו כי הם יודעים על נסיבות היעלמותו של לוינסון.

מנגד, נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד הסכים בביקורו לפני כחמש שנים בניו יורק לסייע בחקר המקרה.

סימן החיים האחרון של לוינסון היה לפני כשמונה שנים בתיעוד שפורסם ממני בו נראה הסוכן לשעבר, ישוב בתא כלא ארעי, נראה רזה וחיוור ולבוש בחולצה מהוהה.

בקלטת שקיבלה משפחתו אמר לוינסון שהוחזק בשבי שלוש שנים וחצי אך הוא אינו מזהה את שוביו.

"אני זקוק לעזרת ממשלת ארה"ב, שתיענה לבקשות הקבוצה שמחזיקה בי", אמר בעוד מוסיקה ערבית נשמעת ברקע. "אנא, עזרו לי להגיע הביתה. 33 שנים בשירות המדינה נותנות לי איזשהן זכויות".

לפני כחמש שנים הכריזה משפחתו על הגדלת הפרס ממיליון דולר לחמישה מיליון דולר למי שיביא מידע מהימן על מקום הימצאו. וכאמור, עתה הגדילו את הפרס לעשרים מיליון דולר.