דלתות פנים
דלתות פניםצילום: יח"צ

אז רגע לפני שבוחרים מבין שלל הדגמים, כדאי להכיר שני קריטריונים ראשיים - שמשפיעים על קבלת ההחלטה.

דלתות פנים נועדו לשרת אותנו לאורך זמן, כמו גם להעניק תחושת פרטיות, ביטחון ואינטימיות. מבחינה דקורטיבית, הדלתות משפיעות בצורה דרמטית על האווירה ועל העיצוב והן גם קובעות במובן מסוים את הערך של הנכס לפני השכרה או מכירה. כתוצאה מכך, יש המון דגמים שונים של דלתות פנים - והכרעה לגבי הדגם המושלם עלולה להיות מבלבלת מעט.

אולם בסיכומו של דבר, היכרות עם שני המאפיינים הראשיים שמשפיעים על הבחירה - תקל מאוד לבחור נכון. אם כן, על מה כדאי להתעכב בתחילה?

א. מידות של דלתות הפנים בישראל

בחירה בדלת הנכונה מצריכה היכרות עם ההבדלים בין האפשרויות שעל הפרק – וספציפית את החלק של המידות מתוך המפרט הטכני. כך למשל, לדלתות פנים בישראל יש מידות סטנדרטיות, כאשר הגובה הוא 2.05 מטרים ואם זה נדרש - ניתן להשיג ברוב סגנונות העיצוב גם דלתות בגובה של 2.14 או 2.20 מטר – כמו שמקובל באיטליה.

בעת מדידת גובה המשקוף, יש להביא בחשבון שרצוי לשמור על מרווח מינימלי בין הדלת לרצפה כדי למנוע סימני גרירה ולסייע במעבר חום או קור ברחבי הבית. בהמשך, אפשר לבחור בין משקוף עם הלבשות מדורגות, משקוף עגול ומשקוף ברצלונה או להעדיף דלת No Door שמתמזגת עם הקיר (אך דורשת הכנה של כ-6 שבועות טרם ההתקנה).

ב. ציפויים לדלתות: עמידות, תחזוקה והאפקט המיוחל

כאן, האפשרויות העיקריות הן ציפוי למינציה שמכונה גם CPL, או ציפוי פורניר שעשוי קליפת עץ טבעית: ההבדל הוא שציפוי למינציה נחשב גם זול וגם עמיד אך אי אפשר לתקן אותו במקרה של שריטה ופגיעה, בעוד ציפוי פורניר נראה נהדר ומאפשר שיוף אך מחירו גבוה יותר.

לשם השוואה, דלתות למינטו הידרו בנויות משכבות ולא מלוח עץ רגיל. המשמעות היא משקל נמוך של הדלת, אפשרויות תזוזה נוחות ושימוש בעץ דחוס עם חללים קטנים שתורמים לבידוד תרמי ואקוסטי. יתרה מזאת, השכבה החיצונית של דלתות למינטו הידרו הוא ציפוי ממשפחת הפורמייקה והדגש הוא על גמישות ומעטפת אסתטית גם לדלת וגם למשקוף.

את הדלת הבאה בוחרים באינטרנט?

החדשות הטובות עבור אדריכלים, מעצבי פנים ובעלי בתים פרטיים הוא שכיום ניתן לבחור דלת בקלות ובמהירות דרך האינטרנט. קטלוג דלתות פנים של חברת "דלתות בראשית" למשל כולל מגוון רחב של אפשרויות וגם דגמים נבחרים של דלתות למינטו הידרו, דלתות פולימר ודלתות אפוקסי. כמו כן, באתר החברה ניתן לבחור דלת לפי גוון ולמצוא דוגמאות של פסי ניקל, צוהרים וחירוץ.

אנשים פרטיים, קבלני שיפוץ ובנייה, בעלי משרדים ועוד המחפשים דלתות פנים ורוצים לחסוך זמן וכסף בלי להתפשר על המפרט הטכני - מוזמנים לבקר בקטלוג המרשים של חברת "דלתות בראשית". בזכות מחירים נוחים על דגמים נבחרים של דלתות למינטו הידרו, דלתות אפוקסי ודלתות פולימר, חלל הפנים של הבית הופך מרשים ויוקרתי מאי פעם.