חובש מד"א עם אדוה מנשרוב
חובש מד"א עם אדוה מנשרובצילום: דוברות מד"א

"המלאך על האופנוע", כך כינתה אדוה מנשרוב את חובש רפואת חירום במד"א יששכר וייס (24), שיילד אותה בביתה, כשלידתה התקדמה מהר, והיא לא הספיקה להתפנות לבית החולים.

זה היה ביום ראשון האחרון לפנות בוקר, כשיששכר הוזעק לביתה של אדוה (39) בגבעתיים. שני ילדיה ישנו בחדר הסמוך, בעלה היה לצידה, והיא כרעה ללדת. "כעבור דקות בודדות מהרגע שהגעתי לבית של אדוה, ראשו של התינוק כבר היה בחוץ, ואמרתי לה 'עכשיו את צריכה ללחוץ ואני אקבל את התינוק לידיי'", שחזר יששכר.

יממה לאחר מכן הוזעק יששכר על ידי מוקד הכוננים של מגן דוד אדום ללידה נוספת בעיר מגוריו בני ברק, שם סייע ליילד בהצלחה תינוקת, שגם אימה לא הספיקה להגיע לבית החולים.

עוד באותו הערב, יששכר הוזעק ליילד אישה נוספת שכרעה ללדת בביתה בשכונת התקווה בתל אביב. הוא הגיע במהירות אל נטסנט וולאדב (28), שסיפרה כי החובש על אופנוע מד"א הצליח להפיג את פחדיה וחששותיה מהלידה הביתית. "את שני ילדיי הקודמים ילדתי בבית חולים. הלידה בבית שהגיעה בהפתעה הפחידה אותי, אבל כשהגיעו אנשי מד"א נרגעתי, וידעתי שאני בידיים בטוחות", סיפרה.

יששכר וייס, חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א, סיפר כי "העדיפות היא תמיד ללדת בחדר הלידה בבית החולים, וזו הסביבה הבטוחה ביותר ליולדת ולתינוק. עם זאת, אנחנו מוכשרים ליילד ולסייע לנשים שכורעות ללדת, ואני מאושר ששלוש הלידות הללו עברו בהצלחה, וששלומם של הנשים והתינוקות טוב. כל לידה כזאת מרגשת מחדש וממלאת אותי בסיפוק שנותן לי את הכוח להמשיך להתנדב".