הרב דרוקמן
הרב דרוקמןצילום: יעקב כהן, פלאש 90

ארבעה מבכירי הציונות הדתית שלחו מכתב חריף לנשיאת בית המשפט העליון, ליועץ המשפטי לממשלה, לשר המשפטים ולשר לביטחון הפנים, בו הם מביעים זעזוע מהתנהלות החוקרים בפרשות נתניהו.

"אנו רואים בכאב גדול את ההדלפות לעיתונות ואת התקלות באופן ההתנהלות של גופים אלו שאתם אחראים עליהם, ומודאגים מאוד מאבדן אמון הציבור במערכת המשפט והאכיפה שהולך וצובר תאוצה", כתבו הרבנים חיים דרוקמן, שמואל אליהו, אלי סדן ושבתי סבתו.

הם ציינו כי "חקירת ראש הממשלה היא כמובן דבר לגיטימי, אבל בתנאי שהיא מתנהלת בדיסקרטיות ובאופן הראוי, כדי לשמר על כבודה של המדינה ועל כבודו של ראש ממשלה מכהן, אשר כל זמן שלא הורשע בבית המשפט, הוא נחשב לאדם נקי כפיים".

לדברי הרבנים המסר העובר מההדלפות מהחקירות ומהתמונה המצטיירת בתקשורת בעייתי מאוד. "אנו מחנכים את תלמידינו במשך שנים לתת אמון במדינה ובמערכת השלטון שלה, אבל מה שהם חווים בתקופה האחרונה, ובמיוחד התיאום הלא ראוי בין חוקרים ובין עיתונות, יוצר תחושה קשה שאין כאן בירור הצדק לשמו, כי אם רדיפה בעלת צביון פוליטי דבר שממוטט את כל החינוך לגישה ממלכתית, ישרה ומכבדת"

"אנו פונים אליכם בבקשה דחופה ביותר לא להמתין אפילו יום אחד, כי אם לפעול באופן נמרץ לתקן את מה שצריך, כדי שכבודה של המדינה, כבודו של ראש ממשלה והאמון במערכות האחראיות על החוק יושבו למקומם", חתמו הרבנים את מכתבם.