ח"כ עמיר פרץ במהלך האזכרה לראש הממשלה רבין ז"ל
ח"כ עמיר פרץ במהלך האזכרה לראש הממשלה רבין ז"לצילום: דוברות מפלגת העבודה

מפלגת העבודה קיימה הערב (חמישי) אירוע מפלגתי לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין סמוך לאנדרטה במקום בו נרצח.

יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, תקף באירוע את התנהלות הממשלה. "בתקופה האחרונה, ובפרט בימים האחרונים, אנחנו עדים להשתוללות פרועה, חסרת רסן וחסרת אחריות נגד מוסדות החוק, בידי מי שמופקדים כאנשי ציבור להגן על המערכת".

"כאן, בכיכר למדנו שמילים יכולות להפוך למעשים. אך יש מי שיושב בשלטון כבר יותר מדי זמן, עד אשר שכח. אבל אנחנו מבטיחים לך כאן בכיכר: אנחנו רואים את הנורות האדומות, לא נתעלם מהם. יצחק, אנחנו, ממשיכי דרכך, מתייחסים לנורות האדומות, והפעם לא נמתין לנרות הזיכרון", הוסיף פרץ.

לדבריו, "דרכו של רבין היא כי לא מנהלים את המציאות, לא משלימים איתה, אלא משנים אותה. זה הבסיס לכל צוואתו. זה הבסיס לכל תכנית העבודה שלנו".

פרץ הציג את תכנית ארבעת השלבים של מפלגתו לטיפול בעזה. "בשלב הראשון, נקים קואליציה אזורית ובין לאומית. בשלב השני, נציב אולטימטום לחמאס: קבלת התכנית שלנו לפירוז רצועת עזה מנשק תמורת שיקום הרצועה. בשלב השלישי נאכוף את התכנית, אם באמצעים מדיניים לאחר שחמאס יקבל את הדרישה, או באמצעים צבאיים. בשלב הרביעי נעביר את השליטה בשטח לרשות הפלסטינית בסיוע הקהילה הבינלאומית".

"אין לי ספק שיהיו לתכנית מבקרים, אבל אף אחד לא מעז להכין תכנית. כולם סומכים על הכלת האירועים. כולם רוצים לנהל את המציאות. אני פונה לבני גנץ - בוא נאמץ את הדבר העקרוני: לא מנהלים מציאות, משנים אותה. בכל התחומים: בטחוני ומדיני, חברתי וכלכלי, משפטי ודמוקרטי", סיכם פרץ.