איילת שקד
איילת שקדצילום: פלאש 90

חברת הכנסת איילת שקד מבהירה בפוסט שפרסמה בפייסבוק את ההסכם עם ראש הממשלה נתניהו ומינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון.

"נתניהו ביום שישי בבוקר הציע לימין החדש שני תיקים מהתיקים רווחה, חקלאות או תפוצות לבנט ולי, או את תיק הביטחון לבנט. לאחר התייעצות שלנו הסכמנו שלעת הזו עבור המדינה נכון שיהיה שר ביטחון במשרה מלאה, על אחת כמה וכמה נפתלי בנט. משרד הביטחון תמיד ובתקופה הזו בפרט הוא משרד חשוב מאין כמותו, וניתן לעבוד בו ולעשות דברים משמעותיים גם בתקופת מעבר. לצערי הרב, יש סיכוי לא מבוטל שנגרר בפעם השלישית לבחירות ולכן זו יכולה להיות תקופה ארוכה", כתבה שקד.

"פנו אלי אנשים רבים ששואלים אותי כיצד ויתרתי על תפקיד שרה לתקופת המעבר והתשובה היא פשוטה: בנט ואני לא נכנסנו לפוליטיקה כדי לחמם כיסאות אלא כדי להשפיע על המדינה ולשנות מה שצריך לשנות. התפקידים הם האמצעי. בקדנציה הקודמת אני לקחתי את משרד המשפטים ובנט את החינוך כי חשבנו שכך נכון ושאני אוכל לעשות שינויים במשרד בצורה הטובה ביותר.

כעת בהחלטה משותפת הגענו למסקנה שתפקיד שר הביטחון חשוב יותר מכל התפקידים האחרים. אין לזה קשר לתפקידים בממשלת הקבע אם תקום כזו. לכל חברי בימין החדש, בבית היהודי ובליכוד ששואלים על שיתוף הפעולה בין הסיעות, אין מיזוג מפלגות כל מפלגה נשארת עצמאית ואין השלכות על העתיד שכמו שאתם רואים, בפוליטיקה הוא לא ברור והכל אפשרי.

אני חוזרת על עמדתי העקבית, הממשלה אותה אני שואפת שנקים היא ממשלת ימין עם ישראל ביתנו, אני עושה את כל מה שאני יכולה על מנת שזה יקרה. אני מאחלת לבנט הצלחה גדולה בתפקיד, הצלחתו, הצלחתנו".

בהודעת הליכוד שפורסמה ביום שישי לפני כניסת השבת נמסר כי נתניהו נפגש הבוקר עם בנט בלשכתו בירושלים והציע לו את תפקיד שר הביטחון - ובנט נענה להצעה.

המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה. עוד נמסר שבנט הסכים כי אם יימצא פתרון לפלונטר הפוליטי ותקום ממשלה חדשה, כגון ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון.