נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto by Hadas Parush/Flash90

עו"ד תומר נאור, היועץ המשפטי של התנועה לאיכות השלטון, מציין כי בתנועה בוחנים את האפשרות לעתור לבג"ץ נגד מינוי נפתלי בנט לשר ביטחון.

בראיו לגלי צה"ל הבוקר (ראשון) הסביר נאור כי בתנועה עדיין בוחנים את הנושא, וטרם התקבלה החלטה סופית האם להגיש את העתירה נגד המינוי.

לטענת נאור, "לכאורה אנחנו נמצאים כרגע בהפרה של חוק יסוד הממשלה, שקובע שמספר השרים צריך להיות מוגבל ל-18. בנט בעצמו יחד עם לפיד רצה להגביל את את מספר השרים".

נאור מציין שבפני בג"ץ תעלה שאלה חוקתית, "יש כאן שאלה מעניינת, הוראת השעה מוגבלת לכנסת ה-20, אלא שכעת נוצר מצב שהכנסת הנוכחית היא לא זו שנתנה מנדט לממשלה הזו להתכנס".

לדבריו, המציאות שנוצרה בעקבות הקדמת הבחירות יוצרת מצב בעייתי מבחינה חוקתית שאותו המחוקק הישראלי רצה למנוע, "נתניהו ממנה במשך שמונה חודשים שרים, שובר את המוסכמה שמממשלת מעבר אין יוצא ואין בא. יש לנו כאן ממשלה שמונתה על פי גחמות של אדם אחד".

נאור מציין כי הפגמים במינוי מחריפים לנוכח העובדה שבנקודת הזמן הנוכחית נתניהו אפילו לא אוחז במנדט להרכיב ממשלה. "כל המינויים שנעשו כרגע בממשלת המעבר הנוכחית, נוסף לזה שמדובר במינוי של השר ה-22, נוסף לזה שמדובר בראש ממשלה שממנה שר כשהוא לא מחזיק במנדט להרכיב ממשלה, יש כאן הצטברות של עילות שעשויה להביא לכך שבג"ץ יפסול את המינוי".