נתניהו: להפריד בין הפולמוס הפוליטי לבין מעשה הרצח של רביןערוץ כנסת

טקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה המנוח יצחק רבין נערך אחר הצהריים (ראשון) כמידי שנה בהר הרצל בירושלים, סמוך לחלקת גדולי האומה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא בנאומו בטקס, "להפריד בין הרצח לאמונות הפוליטיות שלנו. החרדה מפני רצח פוליטי נוסף אינה שייכת למחנה פוליטי כזה או אחר".

בעקבות הדיון הציבורי על תאוריות הקונספירציה אמר ריבלין, "אל תאמינו לדברי ההבל של קולות שוליים, הזויים ומטורפים".

"אל תאמינו לאלה המדברים על פוסט-אמת, עובדות אלטרנטיביות, ותאוריות חלופיות. פוסט-אמת פירושה שקר ועובדה חלופית היא מרמה. אל תתפתו להאמין שהקולות הללו, הם הקולות המייצגים", הוסיף.

"אסור לנו להמשיך להשתמש ברצח כדי להשיג נקודות בדיון הפוליטי. אסור לנו להשתמש בטראומה, בכאב, כדי לנגח את האידיאולוגיה של המחנה היריב", אמר הנשיא בנאום בטקס.

"האם אנחנו רוצים לקבע את רצח יצחק רבין, בדברי הימים של האומה שלנו, כאירוע שפיצל בין ממלכת יהודה לישראל או כאירוע שגרם לנו להתעשת, להיזכר, איזה מחיר נורא יש לאיוולת של האלימות הפוליטית, ליוהרה?", תהה הנשיא.

הנשיא ריבלין הדגיש, "זהו לא יום להתקרבנות של אף אחד ושל אף קבוצה, זהו יום של לקיחת אחריות משותפת שמבוססת על זיכרון משותף - זיכרון הרצח וזיכרון התהום האורבת תחתיו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם גם הוא בטקס האזכרה לרבין וקרא, "להפריד בין הפולמוס הפוליטי לבין מעשה הרצח של רבין".

"הויכוח היה לגיטימי, המחאה היתה לגיטימית. מה שלא היה לגיטימי הוא לקרוא לרבין בוגד ורוצח", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה ציין כי התנגד לשימוש בביטויים הללו בזמן אמת, למרות הטענות שנשמעו בעבר נגדו, "שקר שחוזרים עליו פעמים רבות אינו הופך לאמת. חודש לפני הרצח עמדתי מעל בימת הכנסת וקראתי שלא להשתמש בביטויים הללו".

"מה שדרוש לנו היום זו פעולה רחבה בכוחות משותפים לאחד את העם. אני קורא לעמיתי להקים ממשלת אחדות רחבה. רבין היה חבר בממשלה כזו פעמיים בשנות ה-80", התייחס נתניהו לאירועים הפוליטיים.