הרב מנחם מרגולין,
הרב מנחם מרגולין,צילום: יוני קמפינסקי

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, שלח מכתב דחוף לראש ממשלת דנמרק בעקבות חילול 80 מצבות בבית העלמין היהודי בעיר רנדרס שבמערב המדינה.

"היום – 81 שנים לליל הבדולח, חייב כל מנהיג באירופה לזכור כי חילול מצבות של יהודים מתים סופו, חלילה, ברצח של יהודים חיים", כתב הרב מרגולין.

הוא דרש מהממשלה הדנית לחקור את חילול המצבות וקבע כי "חילול 80 המצבות מהווה סימפטום נוראי נוסף להתגברות הגל האנטישמי במדינה".

סקר שפרסמה בסוף השבוע מתאמת הפעילות נגד אנטישמיות באיחוד האירופי, קתרינה פון שנורביין, מעלה ש-29% מיהודי דנמרק חוו התנכלות אנטישמית – פיזית או מילולית במהלך השנה החולפת.

מנתוני ארגון הקהילה הדתית הדנית עולה כי חל גידול משמעותי בהתקפות האנטישמיות נגד יהודים, מ-26 התקפות אנטישמיות ב-2016 ל-30 התקפות אנטישמיות ב-2017 ו-45 ב-2018.

"מיצוי הדין עם מי שכבר פשעו או אכיפה בלבד – לא יהיה בהם כדי למגר את הרוע. אני קורא לממשלת דנמרק לפעול בהקדם כדי להבטיח אמצעי הגנה על הקהילה היהודית ומוסדותיה ברחבי המדינה ולכונן תוכנית לימודים אפקטיבית נגד אנטישמיות ושנאת זרים. זה חיוני לכלל המרקם החברתי הדני לא פחות משזה חיוני כדי להבטיח את שלום הקהילה היהודית במדינה", כתב הרב מרגולין לראש ממשלת דנמרק.