חזיזה חוגג הערב את השיוויון
חזיזה חוגג הערב את השיוויוןצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

מוטב מאוחר מלעולם לא. לא פחות משבעה שערים כבשה העונה מכבי חיפה ברבע השעה האחרונה של משחקיה, יותר מכל קבוצה אחרת בליגת העל.

אחרי שחזרה מפיגור לניצחון עם שער דרמטי בדקה ה-92 בשבוע שעבר מול הפועל תל אביב, הערב (ראשון) עשתה זאת מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים כששוב הפכה פיגור לניצחון, הפעם בתוצאה 1:3 באצטדיונה הביתי, אצטדיון סמי עופר.

בית"ר שבשני הביקורים האחרונים שלה באצטדיון החיפאי ניצחה בתוצאה 2:1, הגיעה למשחק הערב עם תקווה גדולה להיצמד לחיפה ולפסגת ליגת העל לאחר שהשיגה ארבעה ניצחונות רצופים על האפס, לראשונה מאז עונת האליפות האחרונה שלה ב-2007, אך התקווה התנפצה לרסיסים עבורה.

זה התחיל טוב עבור הירושלמים כששלומי אזולאי כבש לזכותה בדקה ה-18 לאחר בישול אדיר של עלי מוחמד, אך החלוץ הירושלמי הרבה להחמיץ בהמשך ובדקה ה-49 בית"ר שילמה על כך ביוקר כשדולב חזיזה השווה את התוצאה והחזיר את חיפה למשחק.

אזולאי המשיך להחמיץ, בית"ר המשיכה לשלם את המחיר היקר על כך כשבדקה ה-80 קבע ניקיטה רוקאביציה, שחקנה לשעבר של בית"ר, את המהפך לזכות חיפה והקפיץ את עשרות אלפי האוהדים החיפאים.

צ'ארון שרי תקע את המסמר האחרון בארון של בית"ר עם שער בבעיטת עונשין מ-11 מטרים בתוך תוספת הזמן ופוצץ לירושלמים את החלום על מאבקי צמרת העונה ככל הנראה כשזו כעת רחוקה מרחק 10 נקודות מהאלופה והמוליכה מכבי ת"א.

על חגיגות השמחה של חיפה העיב אירוע מכוער ביותר כאשר מספר אוהדים מקומיים של הירוקים מהכרמל, ירקו וקראו קריאות גזעניות לעברו של שחקנה שחום העור של בית"ר, אנטואן קונטה. השחקן סרב לחזור ולשחק ורק לאחר התערבות של שחקני שתי הקבוצות חודש המשחק אך נראה היה כי אירוע זה השפיע עליו ומנע ממנו להראות את יכולתו.

בית"ר מפסידה לראשונה לחיפה מזה זמן רב וסופרת הפסד ראשון בחוץ מזה 4 משחקים. חיפה? זו נצמדת למוליכה מת"א כשהיא קרובה מרחק 3 נקודות ממנה. האם חיפה תצליח לרוץ עד הסוף ואולי סוף סוף לזכות באליפות אחרי שנים כל כך רבות, דבר שלא עשתה מאז אימן אותה רוני לוי מאמן בית"ר כיום? בקרוב נדע יותר.

תוצאות יתר משחקי ליגת העל בכדורגל שהתקיימו היום:

בני יהודה קטעה רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון עם 0:2 על מ.ס אשדוד, בעוד הפועל כפר סבא והפועל חדרה נפרדו בתיקו 0:0.