וינטר ובנט
וינטר ובנטפלאש 90

תא''ל עופר וינטר שמונה על ידי אביגדור ליברמן למזכיר הצבאי של שר הביטחון, המשיך בתפקידו גם בשנה האחרונה כשראש הממשלה נתניהו היה שר הביטחון ולשכתו של השר בקומה ה-14 בקריה לא היתה מאוישת.

בימים הקרובים ייכנס ללשכה שר הביטחון החדש, נפתלי בנט, אשר יעשה היכרות עם הצוות הקיים, ימנה לעצמו ''כוורת'' של יועצים ויתחיל בעבודה צמודה עם המזכיר הצבאי שלו וינטר, אותו הוא מכיר שנים רבות.

וינטר ובנט שירתו יחד בסיירת מטכ״ל, ובהמשך עברו יחד ליחידת מגלן. וינטר כיהן כמפקד חטיבת גבעתי במבצע צוק איתן, והוא שנטען כמי שסיפק לבנט את המידע על מנהרות הטרור של חמאס ברצועת עזה. עם המידע הזה הגיע בנט לקבינט ודחף כמעט לבדו לצאת למבצע לחיסול המנהרות.

בישיבות הקבינט התעמת באותם ימים בנט עם שר הביטחון דאז משה יעלון ועם הרמטכ''ל דאז בני גנץ, שהעדיפו להעלים עין מהמנהרות ולא להציגן כאיום משמעותי. בסופו של דבר אימץ הקבינט את התכנית של בנט להשמדת המנהרות.

אביב כוכבי
צילום: דובר צה"ל

לאחר אישור מינויו לשר הביטחון, שוחח בנט בטלפון עם הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי. בין השניים קיימת הערכה הדדית. תפיסת החתירה לניצחון שאותה מקדם כוכבי מתמשקת היטב עם תפיסתו הביטחונית של השר החדש.

עדות לכימיה הטובה בין השניים היה אפשר לראות כבר לפני שבועיים, כשבנט בירך את הרמטכ''ל על גיבוש התוכנית הרב שנתית 'תנופה'. ״אני מברך את הרמטכ״ל אביב כוכבי על גיבוש תכנית 'תנופה' שנועדה לייצר צה״ל גמיש יותר, חכם יותר וקטלני יותר. ביסוד התכנית - הכרעת האויב בצורה מהירה הרבה יותר, אל מול אויב בזירות מרובות", אמר אז בנט.

בימים ובשבועות הקרובים יקיים השר החדש פגישות היכרות עם צמרת צה''ל ומערכת הביטחון, ובנט מתכוון להאזין בקשב רב לכל מי שיישב מולו.

מקורביו סיפרו כי על אף היותו רב-סרן במילואים ובוגר סיירת מטכ''ל, מפקדי הצבא צפויים למצוא שר מעמיק שמאמין בשמיעה ממקור ראשון.

כשר החינוך נהג בנט לישון אצל תושבי עוטף עזה בכל התחממות של הגזרה, וכך הוא צפוי לנהוג גם בעתיד. בעת קבלת ההחלטות הוא ישמע את כל הצדדים, יבקש מהם לאתגר אותו ואת עצמם, ויציג להם שאלות לא צפויות, כיאה לאיש הייטק עם עבר צבאי שנכנס לנעליים הכי גדולות במזרח התיכון.