מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: חזקי ברוך

סגן שר החינוך, חבר הכנסת מאיר פרוש, התייחס אמש לאולטימטום שהציב יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן לגוש הימין והחרדים ותקף אותו בחריפות.

"ההתנהלות של ליברמן היא מגעילה בלשון המעטה. גם שהיה לו 5 מנדטים ועכשיו 8 מנדטים. לנו יש 600 אלף מצביעים. והוא העולה מברית המועצות רוצה לקבוע לנו מה לעשות. זאת התנהלות מבישה והוא עושה מאנשים 0. אדם שיש לו 8 מנדטים רוצה להיות מלך", אמר בראיון לרדיו קול חי.

עוד הוסיף פרוש, "לפני חודש ליברמן לא רצה שנתניהו יהיה ראש הממשלה עכשיו הוא מסכים. ולכן לא הגענו עדיין לרגע האחרון ייתכן ודברים ישתנו עד אז".

בדבריו הבהיר כי בשנה הבאה תקציב הישיבות יהיה במצוקה. "עובדה שאין ממשלה כ- 12 חודש עוד מעט. מרגישים במשרדים את העובדה שאין מלך בישראל. לישיבות יש מזל שאת תקציב 2019 כבר העבירו בשנת 2018. זה היה הנס. מה יהיה ב2020? בעייה גדולה מאוד".

פרוש החמיא לנפתלי בנט על מינויו לשר הביטחון. "אין ספק שבנט הוא אדם מוצלח והוא יודע לעבוד. מאוד ממוקד ביעדים המכרזים שהוא מציב לעצמו. אבל נתניהו כראש ממשלה משקיע הרבה בענייני ביטחון. שניהם יעשו את העבודה וצריכים להתפלל שתהיה להם ביעתא דשמייא. המצב כיום יותר מורכב ורגיש", אמר פרוש שכיהן כסגנו במשרד החינוך.

בדבריו התייחס לאפשרות שנתניהו יבגוד בחרדים. "כל אדם שואל את עצמו את השאלה האם ייתכן ונתניהו ישבור את הברית עם החרדים. אבל נתניהו מבין שהוא יכול לבקש את ראשות הממשלה בפעם הראשונה רק בגלל הגוש שהחרדים חלק ממנו. אנחנו עוקבים כל הזמן שאף אחד לא יברח".